وزیر دفاع ترکیه: خطر کودتا هنوز برطرف نشده است

وزیر دفاع ترکیه: خطر کودتا هنوز برطرف نشده است
يکشنبه 27 تير 1395 - 09:38

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، نیروهای امنیتی کودتا را خنثی کردند اما خطر کودتا هنوز برطرف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فکری ایشیک روز شنبه در مجلس نمایندگان این کشور گفت: هنوز زود است که بگوییم خطر کودتا کاملا از بین رفته است .
وزیر دفاع ترکیه افزود: دولت همه مواضع و مناطق ناآرام را به کنترل خود درآورده است و هیچ موضع و منطقه ای نیست که تحت کنترل دولت نباشد .
ایشیک خاطرنشان کرد: ما کودتا را خنثی کردیم، ولی باید همیشه در حال آماده باش برای هر گونه کودتای احتمالی باشیم .
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: ما از هیچ تلاشی برای محاکمه کودتاچیان دریغ نخواهیم کرد، و مراحل قضایی نیز برای محاکمه عاملان کودتا به زودی آغاز خواهد شد، و تلاش ها برای شناسایی همه دست های پشت پرده ادامه خواهد یافت.
شهرهای آنکارا و استانبول جمعه شب شاهد کودتای نافرجام گروهی از افسران ارتش بود که کودتاچیان می خواستند 2 پل غرب استانبول و اداره امنیت این شهر و چند نهاد رسانه ای دولتی و خصوصی را به کنترل خود دربیاورند.  
با آغاز کودتا مردم اکثر شهرها و استان های ترکیه در اعتراض به کودتاچیان، به سوی پارلمان و ستاد ارتش در آنکارا و فرودگاه بین المللی در شهر استانبول و ادارات امنیتی چند شهر حرکت کردند، و با این کار خودروهای نظامی را که اطراف این اماکن مستقر شده بود ، مجبور به عقب نشینی کردند و به این ترتیب نقش مهمی را در خنثی کردن کودتا داشتند.

214

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها