مصريها، سيسی را به سخره گرفتند

مصريها، سيسی را به سخره گرفتند
سه شنبه 29 تير 1395 - 11:08

استقبال اهانت آميز از عبدالفتاح سيسي رئيس جمهوری مصر در شهر كيگاني پايتخت رواندا در جريان شركت در اجلاس اخير سران آفريقا به سوژه ای میان مصریها در شبکه های اجتماعی بدل شده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، فعالان شبکه های اجتماعی در مصر می گویند كه تنها سامح شكري وزير خارجه و مسئولان سفارت مصر در كيگالی، ابوبكر حنفی نماينده دائم مصر در اتحاديه آفريقا، صالح هابيمانا سفير رواندا در قاهره و موسی فضيل وزير كشور رواندا در فرودگاه از سيسی استقبال كردند؛ درحالی كه براساس عرف ديپلماتيك، بايد رئيس جمهوری رواندا يا دستكم نخست وزير اين كشور به استقبال سيسی می رفتند.

شمار زيادی از مصريها بويژه فعالان مخالف سیسی، در شبكه های اجتماعي خشم همراه با تسمخر خود از صحنه استقبال از سيسي در فرودگاه پيش از آغاز اجلاس را ابراز داشتند و گفتند كه اين اقدام اهانت يك كشور كوچك آفريقايي به مصر است كه در طول دهه ها احترام زيادي براي ما قائل بوده است.

اين استقبال اهانت آميز با موجي از تسمخر همراه بود و فعالان مصری خاطرنشان کردند: اينگونه برخورد با سيسي و بي توجهي به او در قبال هيچ يك از روسای جمهور شركت كننده در اجلاس صورت نگرفته است زيرا از آنها در سطح جايگاه آنها استقبال شد.

برپايه اين گزارش، فعالان در شبكه های اجتماعي به مقايسه استقبال گسترده و قابل توجه از شماري از سران آفريقا و نيز ديگران از جمله بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستی در كيگالي با استقبال صورت گرفته از سيسی پرداختند زيرا در آنها رئيس جمهوری رواندا در فرودگاه حضور داشت.

اريك تراجر از انديشكده سياست خاور دور واشنگتن استقبال ناچيز از سيسي در فرودگاه را بيانگر تقلیل جایگاه مصر در قاره آفريقا دانست و در صفحه خود در شبكه اجتماعی توييتر نوشت: بسياری در مصر احساس می كنند كه تاثير اين كشور در آفريقا كاهش يافته است و اين استقبال ناچيز از سيسی در رواندا اين برداشت را تقويت می كند.

6-211-9

پربیننده ترین خبرها