جولای؛ ماه کشتار داعش در چهار گوشۀ جهان

جولای؛ ماه کشتار داعش در چهار گوشۀ جهان
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 23:12

داعش در برابر اظهارات مقامات واشنگتن که از نزدیک شدن زمان سقوط این گروه تروریستی خبر داده بودند، در ماه میلادی جاری حملات خود را در نقاط مختلف دنیا از بنگلادش تا مرکز اروپا افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم جان کری وزیر خارجۀ آمریکا بعد از حملۀ تروریستی نیس در فرانسه گفت که عناصر داعش در حال فرار از پایگاههای خود در عراق و سوریه هستند و روحیۀ خود را از دست داده اند. داعش نیز برای اثبات خود پاسخ خونینی به این سخنان داد و چند برابر بیشتر از ماه ژوئن، دست به کشتار و جنایت زد.

به نوشته روسیاالیوم مکان هایی که داعش در ماه جاری میلادی در آنها مرتکب جنایت شد از این قرارند:


1 جولای - بنگلادش
نخستین جنایت داعشی ها در اولین روز ماه در داکا پایتخت بنگلادش رخ داد که 5 تروریست، دهها گروگان را که اغلب خارجی بودند در یک رستوران شیک به گروگان گرفتند. این گروگان گیری با کشته شدن 29 نفر از جمله 22 شهروند، 2 پلیس و هر 5 تروریست و مجروح شدن 50 نفر پایان یافت.

3 جولای- حی الکراده، بغداد
در این روز انفجار عظیمی در حی الکراده در شرق بغداد رخ داد که 292 نفر در اثر آن کشته، و صدها نفر مجروح شدند. خودروی بمب گذاری شده در خیابانی که در آستانۀ عید فطر مملو از جمعیت بود، منفجر شد.

4 جولای – انفجارهای مدینۀ منوره، قطیف و جده
داعش انفجارهای این سه شهر را به عهده نگرفت، ولی آمریکا اعلام کرد که این حملات نشانه های واضحی از حملات داعش را دارند. در یکی از این حملات 4 نفر کشته شدند.

7 جولای – بلد، عراق

دو انفجار انتحاری داخل مرقد امامزاده سید محمد در شهر بلد واقع در جنوب استان صلاح الدین، 35 کشته و 60 مجروح به جا گذاشت.

14 جولای – نیس، فرانسه
خیابان مشرف به دریا در شهر نیس فرانسه درست در شبی که مردم برای جشن بیرون از خانه های خود بودند؛ شاهد حادثۀ خونباری بود. یک شهروند تونسی تبار با کامیون 15 تنی به طرف مردم حمله کرد و آنها را زیر گرفت. 84 نفر در این حادثه کشته و 308 نفر دیگر مجروح شدند.

18 جولای – المکلا، یمن
قربانیان دو حملۀ تروریستی در این روز، 11 کشته از جمله 4 مدنی بودند.

18 جولای – وورتسبورگ، آلمان

یک پناهجوی افغانی 17 ساله با تبر و چاقو به مسافران یک قطار شهری حمله برد و یک نفر از آنها را کشت و 5 تن دیگر را زخمی کرد. داعش اعلام کرد که وی از اعضای این گروه تروریستی بوده است.

22 جولای – مونیخ، آلمان
یک جوان دورگه با تیراندازی در یک مرکز تجاری باعث مرگ 9 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر شد. البته سرنخی از ارتباط وی با داعش پیدا نشده است.

23 جولای – کابل، افغانستان
بیش از 80 نفر از شیعیان هزاره هنگام راهپیمایی در کابل کشته شدند. سه تروریست انتحاری به تظاهرکنندگان حمله کردند که نیروهای امنیتی موفق شدند یکی از آنها را قبل از منفجر کردن کمربندش از پا در آورند. در این حمله 230 نفر هم زخمی شدند. این نخستین حملۀ تروریستی بزرگ داعش در افغانستان بود.

24 جولای – کاظمین، عراق
در یک انفجار انتحاری در ورودی شهر کاظمین در شمال بغداد 21 تن کشته و بیش از 35 تن مجروح شدند.

24 جولای – آنسباخ، آلمان
در یک انفجار بزرگ در آنسباخ در ایالت باواریای آلمان که میزبان جشنوارۀ موسیقی بود 12 نفر مجروح شدند.

26 جولای – نرماندی، فرانسه
در حملۀ دو فرد مسلح به یک کلیسا، کشیش کلیسا سر بریده شد ویکی از راهبه ها مجروح شد.

27 جولای – قامشلی، سوریه
دست کم 50 نفر کشته و 143 مجروح، حاصل دو انفجاری بود که در شهر قامشلی در شمال سوریه رخ داد.

7- 202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها