بارزانی دوباره ساز جدایی طلبی را کوک کرد!

بارزانی دوباره ساز جدایی طلبی را کوک کرد!
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 13:27

رئیس منطقه کردستان عراق در سخنان جدید خود از گزینه های پیشروی این منطقه درحال حاضر و جدایی طلبی تلویحی سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مسعود بارزانی ر پیامی در صفحه رسمی فیسبوک خود درباره کنفرانس کشورها و طرف های کمک کننده به عراق که هم اکنون در واشنگتن درحال برگزاری است، گفت: وقتی این اجلاس کار خود را آغاز کرد، وزیر خارجه عراق جلوی شرکت هیئت منطقه کردستان را - که طرفی اصلی در نبرد با گروه داعش است- ایستاد و متاسفانه برگزارکنندگان اجلاس نیز به خواسته های وزیر خارجه عراق تن دادند.

سایت خبری "رووداو" به نقل از بارزانی افزود: ما این رفتار را قاطعانه نمی پذیریم زیرا همسو با جانفشانی های بزرگ مردم ما نیست و برای حل این مسائل، نیاز داریم که خودمان برای خود تصمیم گیرنده باشیم.

وی گفت: ما در حال حاضر دو گزینه پیش رو داریم یعنی یا وضعیت موجود را قبول کنیم و هرگونه تصمیمی را که دیگران به جای ما می گیرند، بپذیریم و هر وقت بخواهند سرنوشت ما را  تعیین و برای ما مشکل آفرینی کنند یا اینکه توافق کنیم و تصمیم مشترکی را بگیریم تا در مسیر حاکمیت و استقلال گام برداریم.

بارزانی گفت: با توکل به خدا و تکیه به اراده مردم کرد، برای همگان روشن خواهد شد که چه کسی می خواهد همچنان به دنباله روی ادامه دهد، و چه کسی حاکمیت در تصمیم گیری را برمی گزیند.

پربیننده ترین خبرها