اذعان رژیم اسرائیل به ربودن کودکان یهودیان یمنی

اذعان رژیم اسرائیل به ربودن کودکان یهودیان یمنی
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 13:05

روزنامه القدس العربی در گزارشی به مطرح شدن دوباره پرونده قدیمی ناپدید شدن کودکان یهودی یمنی در سطح داخلی رژیم اسرائیل و اذعان نخستین بار یک مقام رسمی این رژیم درخصوص ربوده شدن این کودکان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامه القدس العربی نوشت: رژیم اسرائیل بار دیگر شاهد جار وجنجال گسترده ای است زیرا مسئله ناپدید شدن صدها کودک یهودی یمنی تبار که بعد از نکبه سال 1948 میلادی (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) به عنوان مهاجر با خانواده های خود وارد فلسطین شدند، بار دیگر مطرح شده است.

این روزنامه افزود: "از دهها سال پیش، محافل یهودیان یمنی تبار رژیم اسرائیل را متهم می کنند که شمار زیادی از کودکان آنها را برای جلوگیری از گسترش طبیعی (تعداد آنها) به خاطر اینکه آنها را عقب مانده و وبال گردن اسرائیل دانسته اند، ناپدید کرده اند."

بعد از گذشت 15 سال از گزارش کمیته رسمی تحقیقات که ادعای ربوده شدن کودکان مهاجران یمنی در قالب عملیات سازمان یافته دولتی را بعید دانست، نخستین اعتراض به این گزارش از سوی یک مسئول ارشد و رسمی در کابینه رژیم اسرائیل مطرح شد.

تساحی هنگبی وزیر کابینه رژیم صهیونیستی که مامور بررسی پرونده است، استدلال های کمیته تحقیقات یاد شده را رد و روز گذشته گفت: عملیات سرقت عمدی صدها کودک صورت گرفته است.

هنگبی در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به این مسئله جنجال برانگیز که در چند ماه اخیر تیتر مطبوعات و رسانه های این رژیم شد، گفت: اسرائیلی ها دارند درک می کنند که این یک وسواس نیست بلکه از نگرانی سرچشمه می گیرد. کودکان آنها را که مادرانشان آنها را 9 ماه باردار بوده اند، سرقت کرده و برای حضانت به دیگران سپرده اند. نمی دانم به چه کسانی. امیدواریم که در نهایت بتوانیم از طریق اطلاعات به درک عمیق این مسئله و حل این فاجعه برسیم.

وی به مسئله اینگونه پرداخت که آیا ربودن این کودکان به صورت رسمی در نهادهای "اسرائیل" سازماندهی شده است؟ اما وی در عین حال پاسخ به این سوال را باز گذاشت و گفت: آیا نهادهای رسمی آگاهی داشته اند یا نه؟ آیا این اقدامات را سازماندهی کرده اند یا نه؟ شاید تا ابد این را ندانیم.

این گفته های هنگبی استدلالات و نتایج کار کمیته تحقیقات رسمی به ریاست یعقوب کدمی را زیر سوال می برد. این کمیته در گزارش خود در سال 2011 میلادی گفت که به دلیلی درخصوص ربوده شدن سازمان یافته و رسمی کودکان یمنی دست نیافته است و اکثر آنها به علت بیماری مرده و دفن شده اند.

با این وجود، این کمیته سوالاتی زیادی را باقی گذاشته است؛ از جمله عدم آگاهی از سرنوشت دهها نفر از این کودکان.

کار این کمیته و ساختار اعضای آن نیز با انتقادهای شدید از سوی خانواده های یهودیان مهاجر یمنی تبار و حقوقدانان و رسانه های رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

برپایه این گزارش، خانواده های مهاجران یهودی یمنی تبار مدعی هستند که بسیاری از کودکان در یک عملیات رسمی سری و سازمان یافته ربوده شده اند تا به نجات یافتگان از فاجعه که نمی تواند بچه دار شوند، تحویل داده شوند.

سه کمیته برای تحقیقات درباره این پرونده تشکیل شده اما همه آنها به نتایج مشابه رسیده اند که اکثر این کودکان بر اثر بیماری مرده و دفن شده اند اما خانواده ها اشکالات و نواقض زیادی در کار این کمیته ها یافته و مدعی شده اند که آنها در تلاش برای لاپوشانی هستند.

هنگبی اخیرا کار بررسی اسناد محرمانه آرشیو رژیم اسرائیل را آغاز کرده است تا بتواند به کابینه توصیه کند که آیا می توان به آرشیو اجازه داد که مستندات را علنا منتشر کند یا نه؟ بحث درباره حدود یک میلیون و نیم سند و مدرک است که سه کمیته یاد شده از دهه شصت جمع کرده اند.

پربیننده ترین خبرها