روسها دراقیانوس آرام سامانه ضد هوایی آزمایش کردند

روسها دراقیانوس آرام سامانه ضد هوایی آزمایش کردند
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 16:31

العالم ـ یکی از یگانهای توپخانه ای روسیه وابسته به ناوگان اقیانوس آرام در یک تمرین نظامی، سامانه موشکی دفاع ضد هوایی "پانتسیر اس 1 " را مورد آزمایش قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یگان سامانه دفاعی "پانتسیر اس 1 "به سمت میدان تیراندازی به حرکت درآمد و در جایگاه خود قرار گرفت و سپس به سمت اهداف هوایی مختلفی شلیک کرد.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی شرق روسیه گزارش کرد که سامانه پانتسیر اس 1، به طور خودکار نوع مهمات برای اصابت هدف را تعیین می کند.

یادآور می شود که بیش از 100 نیروی نظامی با پشتیبانی ماشین آلات جنگی در تیراندازی سامانه موشکی پانتسیر اس 1 مشارکت کردند.

سامانه "پانتسیر اس 1 " از بهترین سامانه های دفاع هوایی کوتاه برد جهان به شمار می آید و می تواند تا ۲۰ کیلومتر افقی و تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری، تمام حملات هوایی با استفاده از سلاح های جدید را تخریب کند. سرعت موشک این سامانه 1300 متر در ثانیه است و قادر است  همزمان به 4 هدف قراردهد.

این سامانه برای حمایت از مواضع نظامی، اداری و صنعتی کوچک اختصاص داده شده و این علاوه بر تقویت دفاع هوایی برای پاسخ به حملات هوایی گسترده است.

210-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها