اردوغان: غرب حامی کودتاچیان و تروریسم است

اردوغان: غرب حامی کودتاچیان و تروریسم است
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 19:25

رئیس جمهور ترکیه، کشورهای غربی را به حمایت از کودتاچیان در این کشور متهم کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان گفت: متأسفانه بعضی کشورهای اروپایی در فرودگاه های خود تبلیغاتی را منتشر می کنند با این محتوا که "به ترکیه نروید، زیرا رفتن شما به ترکیه باعث تقویت اردوغان می شود."

اردوغان روز سه شنبه در دیدار با گروهی از تجار در شهر آنکارا پایتخت ترکیه خاطرنشان کرد که قدرت را از طریق انتخابات دمکراتیک به دست گرفته است، و 52 درصد از مردم ترکیه به وی رأی داده اند.

وی افزود: متأسفانه غرب از تروریسم حمایت می کند و در پس پرده کودتاها قرار دارد.

اردوغان افزود : ما قبل و بعد از کودتا کمکی را که انتظار داشتیم ، از دوستان مان ( متحدان غربی) دریافت نکردیم . متأسفانه غرب از تروریسم حمایت می کند و از هر کودتایی برای سرنگون کردن دولت های قانونی حمایت می نماید.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که وضعیت فوق العاده هیچ دخالتی در کارهای اقتصادی این کشور ندارد، و اعلام وضعیت فوق العاده و اجرای آن کاملا با معیارهای اتحادیه اروپا همخوانی دارد.

اردوغان همچنین از کسانی که از بازخوست کودتاچیان اظهار نگرانی کرده اند، انتقاد کرد.

وی افزود: سازمان عفو بین الملل گفته است که ما کودتاچیان را شکنجه کرده ایم ... شاید در جریان حوادث کودتا و درگیریها (کودتاچیان) فقط لگد و یا سیلی خورده باشند .. اگر این برخورد صورت نمی گرفت، آنها نیروهای پلیس ما را می کشتند. آیا پلیس حق دفاع از خودش را نداشت، یا اینکه باید به آنها می گفت که او را بکشند؟!

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها