تعیین اولین مسؤول زن عربستانی برای مسؤولیتی که وجود ندارد!

تعیین اولین مسؤول زن عربستانی برای مسؤولیتی که وجود ندارد!
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 15:14

کابینه عربستان یک زن را به عنوان معاون رئیس هیئت کل ورزش بانوان تعیین کرد و به این ترتیب وی به عنوان اولین زن عربستان است که در پستی ورزشی در دولت مشغول به کار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از روسیا الیوم در حالی مقامات سعودی یک شاهزاده خانم را به سمت بالای دولتی در بخش ورزش بانوان گمارده اند که زنان در این کشور هیچ گونه فعالیت ورزشی علنی ندارند.

بنابر گزارش های منتشر شده ، در جلسه هیئت دولت عربستان در جده، عادل بن زید الطریفی، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی این کشور اعلام کرد که شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان، رییس سابق شورای امنیت ملی عربستان، به سمت معاون بخش زنان در شورای عالی ورزش تعیین شده است.

بدین ترتیب کابینه عربستان برای اولین بار با حضور یک زن در پستی ورزشی در دولت موافقت کرد.

تعیین ریما برای این مسؤولیت ورزشی درحالی است که وی دارای مدرک موزه شناسی، شاخه حفاظت آثار تاریخی از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا است. 

انتصاب ریما به این سمت، همزمان با اعلام فهرست تیم عربستانی شرکت کننده در المپیک ریو صورت می گیرد. در این فهرست اسامی 4 زن دیده می شود. 

در جریان دور قبلی بازی‌های المپیک، سازمان ديده‌بان حقوق بشر از کميته المپيک خواسته بود در صورتي که مقام‌هاي عربستان اجازه ندهند ورزشکاران زن در مسابقات المپيک  شرکت کنند، از  حضور ورزشکاران مرد سعودی نيز جلوگيری شود.
بعد از گذشت چهار سال مسئولان ورزش عربستان تعداد ورزشکاران زن خود را برای رقابت‌های  المپیک دو برابر کردند، تا در این دوره چهار ورزشکار زن عربستانی فرصت حضور در  المپیک ریو را به دست آورده باشند.
دو ورزشکار عربستانی در رشته دوومیدانی، یک ورزشکار در جودو و یک ورزشکار در شمشیربازی در رقابت‌های  المپیک به میدان خواهند رفت.
افزایش تعداد ورزشکاران زن عربستانی در المپیک به دلیل درخواست‌ها و فشارهای بین المللی به این کشور صورت گرفته است.
در عربستان زنان جایی برای ورزش ندارد و حتی در مدارس دخترانه نیز دانش آموزان ورزش نمی‌کنند.
208

پربیننده ترین خبرها