ذوق‌زدگی و یاوه‌گویی عربستان از تصمیم سازمان ملل!

ذوق‌زدگی و یاوه‌گویی عربستان از تصمیم سازمان ملل!
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 22:40

پس از اعلام سازمان ملل مبنی بر این که عربستان هیچ جنایتی علیه کودکان یمن مرتکب نشده است، سعودی‌ها که از معجزۀ پول هایشان ذوق زده شده‌اند، اظهاراتی دربارۀ رعایت حقوق کودکان و صلح مطرح کردند که بیشتر به هذیان گویی شباهت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، پس از آنکه دیروز سه شنبه دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نام ائتلاف سعودی علیه یمن را از لیست ناقضان حقوق کودکان خارج کرده است، عربستان سعودی ضمن استقبال گرم از این اقدام، تأکید کرد که سازمان ملل باید وظیفۀ خود را با بی طرفی و شفافیت انجام دهد و به گزارش های بی اساس توجه نداشته باشد.
البته روشن است مقصود عربستان از گزارش های بی اساس، گزارش هایی است که دربارۀ کشتارها وجنایت های این کشور و هم پیمانانش علیه مردم، به ویژه کوکان، یمن مرتکب شده است و برخی سازمان های حقوق بشری آن را هم ردیف "جنایت جنگی" دانسته اند.
سعودی ها در بخش دیگری از واکنش خود به این تصمیم سازمان ملل اعلام کردند تمام تلاش این سازمان باید در راستای بهبود شرایط کودکان در منازعات مسلحانه باشد. اما این کشور اشاره نکرد که چرا صدها کودک یمنی را به شهادت رسانده، هزاران کودک دیگر را مجروح کرده و مدارس، بیمارستانها و پناهگاه های این کشور را نابود کرده است.
فراتر از این، روشن نیست که کودکان یمن در سایۀ نابودی شبه کامل زیر ساخت های این کشور به دست عربستان سعودی چه آینده ای خواهند داشت؟
در همین راستا، پایگاه «وطن» نوشت که عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، گفته است: «کودکان همچنان بیشترین قربانیان درگیری های مسلحانه هستند».
نمایندۀ عربستان، در کمال وقاحت و بدون اشاره به جنگ افروزی های این کشور در یمن و اشغال نظامی بخش هایی از آن، از سازمان ملل خواست زمینۀ صلح پایدار را فراهم کند وبه تمام مظاهر اشغال گری پایان دهد!
دبیر کل سازمان ملل پس از حذف موقت نام عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان به صراحت اعتراف کرده بود که دلیل این کار، تهدید عربستان دربارۀ قطع کمک های مالی اش به سازمان ملل بوده است. 

پربیننده ترین خبرها