دیدار مثمر ثمر بروجردی با اسد

دیدار مثمر ثمر بروجردی با اسد
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 17:41

"علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه در شهر "دمشق" پایتخت این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم"، دراین دیدار مهمترین مسائل منطقه ای و مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بروجردی پیشتر در جریان ملاقات با "هدیه عباس" رییس مجلس سوریه بر حمایت ایران از ملت و نظام سوریه در جنگ علیه تروریسم تاکید کرده بود. 
گفت و گوی بروجردی و هدیه عباس پیرامون مسائل مشترک به ویژه روابط پارلمانی و سیاسی دو جانبه بود. 
هدیه عباس مواضع رهبری، حکومت و ملت ایران به ویژه مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از ملت سوریه را ستود و گفت که خون سوری که با خون برادران ایرانی و لبنانی و دوستان روسی آمیخته نشانه یکی بودن سرنوشت برای مقابله با تروریست های تکفیری و قاتل و حامیان آنان است.
بروجردی نیز گفت: روابط تاریخی دو کشور بسیار عمیق و قطع ناشدنی است.  
بروجردی با اشاره به اینکه ایران به پیروزی های ارتش سوریه و برادران و دوستانش در مناطق مختلف این کشور به ویژه حلب که بشارت دهنده پیروزری عظیم و نهایی است، افتخار می کند یادآور شد که تروریسم وبال گردن حامیانش در اروپا ودیگر کشورهای توطئه گر علیه سوریه شده است.
وی همچنین به خبرنگاران گفت که فلسطینیان و سوری ها در جنگ علیه ظلم و تروریسم پیروز خواهند شد و پیروزی های ارتش سوریه به رغم شرکت بیشتر از 0 کشور در جنگ ضد سوریه مایه افتخار ایران است.
بروجردی سپس در دیدار با "عماد خمیس" نخست وزیر سوریه گفت که دمشق به زودی با موفقیت های ارتش سوریه، درایت رهبری سوریه و پایداری ملت آن و حمایت دوستانش به ویژه ایران بر تروریسم پیروز خواهد شد.
خمیس گسترش روابط اقتصاد، تجاری و عمرانی میان سوریه و ایران و افزایش سطح روابط سیاسی راهبردی را مهم توصیف کرد و آن را نشانه وجود روح مقاومت، مخالفت با توطئه های بیگانگان و حفظ استقلال در تصمیم گیری های حساس دانست. 
وی از نظام و ملت ایران به خاطر حمایت از پایداری ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم تقدیر کرد.
بروجردی گفت، رابطه دو جانبه ایران و سوریه راهبردی و تاریخی بوده و ایران هواره از ملت سوریه در برابر تروریسمی که در معرض آن است، حمایت می کند و در پیروزی که به زودی به فضل فداکاری ارتش سوریه کسب خواهد نمود، سهیم خواهد بود.  
وی افزود: رویدادهای حلب نقطه تحول مسیر بحران سوریه است و تروریسم گریبان عاملین و حامیانش را خواهد گرفت که علیه منطقه توطئه کرده و امروز سوریه بهای مقاومت در برابر این توطئه را می پردازد. 

 206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها