وقتی یک زن از رسانه‌های غربی می‌خواهد «مرد» باشند

وقتی یک زن از رسانه‌های غربی می‌خواهد «مرد» باشند
جمعه 15 مرداد 1395 - 09:37

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه از رسانه های غربی خواست شجاع باشند و سکوت خود را در برابر جنایات "مخالفان سوری میانه رو" و کشته شدن شهروندان در حملات هوایی ائتلاف بین المللی بشکنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، در صفحۀ فیسبوک خود مطلبی دربارۀ حملۀ شیمیایی اخیر در حلب منتشر کرد و نوشت که جنبش "نورالدین الزنکی"، از گروه های مورد حمایت واشنگتن، با اتهامات متعددی از قبیل بریدن سر شهروندان از جمله زنان و کودکان در مناطق مختلف حلب و همچنین، خارج از محدودۀ تحت کنترل تروریست ها مواجه هستند.
یک مسئول نظامی روس در سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی استفادۀ عناصر مسلح جنبش نورالدین الزنکی از مواد سمی، 7 نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر به بیمارستان ها منتقل شده اند.
وی خاطرنشان کرد که این حمله روز سه شنبه در منطقۀ صلاح الدین در شرق حلب رخ داد و منبع گلوله های سمی نیز منطقۀ السکری بود که تحت سیطرۀ عناصر مسلح جنبش نورالدین الزنکی قرار دارد. این گروهک از سوی آمریکا به عنوان "مخالفان میانه رو" معرفی شده است.
زاخارووا با اشاره به این که گروه های ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه (نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه) شهر منبج در حومۀ حلب را به طور کامل در محاصره قرار داده اند، افزود: «درگیری های شدیدی میان اعضای این ائتلاف و عناصر داعش در داخل مناطق مسکونی جریان دارد که باعث کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان شده است».
وی تأکید کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن نیز در اغلب حملات خود به جای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها که مختصات آن مشخص شده بود، مناطق مسکونی را هدف قرار داده اند و از 19 جولای سال جاری بیش از 90 بار به مناطق مختلف این شهر حمله کرده اند که در اثر آن صدها شهروند کشته و هزاران نفر مجروح شده اند.
زاخارووا در ادامه گفت: «اگر دوستان غربی ما و در صدر آنها آمریکا، دوباره برای سرپوش گذاشتن روی این حقایق تلاش کنند، همۀ حرف و سخن ها دربارۀ توقف خون ریزی در سوریه احمقانه خواهد بود».
سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه افزود: «من امیدوارم که رسانه های غربی این شجاعت را پیدا کنند که از جنایات "معارضان معتدل" و حامیان مالی آن ها سخن بگویند".
202-220
 

پربیننده ترین خبرها