ترکیه این بار با کدام کشور سرشاخ شد؟!

ترکیه این بار با کدام کشور سرشاخ شد؟!
جمعه 15 مرداد 1395 - 19:21

در تازه‌ترین تبادل اتهامات میان آنکارا و یک طرف بین‌المللی، وزیر امور خارجه ترکیه، وین را پایتخت "نژادپرستی افراطی" توصیف کرد و همتای اتریشی وی، "میانه‌رویِ" آنکارا در سخن و عمل را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "مولود جاویش اوغلو" به شبکه تلویزیونی "تی جی تی آر خبر" گفت: تفسیر "کریستین کرن" صدراعظم اتریش درباره پایان مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، "زشت" و "مردود" است.   
به نوشته "روسیا الیوم"، کرن پیشتر بررسی آینده گفت و گو با آنکارا درباره عضویت در اتحادیه اروپا را خواستار شده و گفته بود که این موضوع در کنفرانس غیر رسمی سران اتحادیه در 16 سپتامبر 2016 مطرح خواهد شد.
وی در گفت و گو با روزنامه "دی پرس" اتریش گفت: می دانیم معیارهای دموکراسی در ترکیه همچنان برای پیوستن به اتحادیه ناکافی است.
کرن قبل از آن به شبکه "او آر اف" گفته بود که گفت و گو با آنکارا، یک "تخیل دیپلماتیک" است.
اما اختلاف وقتی میان طرفین شدت یافت که ترکیه، اتریش را به حمایت از افراط گرایان راستگرای این کشور از طریق انتقاد از آنکارا متهم کرد.
"عمر جلیک" وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه گفت، سخنان کرن نزدیک به مواضع راستگرایان افراطی است، البته انتقاد، یک حق دموکراتیک است اما بین "انتقاد" از ترکیه و خصومت با آن، تفاوت وجود دارد.
در همین حال "سباستین کورتس" وزیر امور خارجه اتریش، در پاسخ به اتهام وزیر ترکیه از طریق "توییتر" نوشت: ترکیه باید به وظیفه خود عمل کرده و در سخن و اقدام، میانه رو باشد.  
ترکیه از سال 1999 قصد پیوستن به اتحادیه اروپا را دارد، اما پیشرفت در این زمینه بسیار کند بوده است، هرچند مقامات دولتی آنکارا تاکید دارند که موضوع عضویت در اتحادیه اروپا همچنان "هدف راهبردی" ترکیه خواهد بود.

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها