کودتای ناکام ترکیه فیلم می شود

کودتای ناکام ترکیه فیلم می شود
شنبه 16 مرداد 1395 - 19:51

العالم - "اتحادیه رسانه ای اوراسیا" درصدد است تا ماجرای کودتای شکست خورده ترکیه را در فیلمی به نام "تلاش ناکام" به تصویر بکشد تا به گفته دست اندرکاران فیلم درک درستی از این رویداد در اذهان عمومی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس بیانیه ای که این اتحادیه صادر کرد، "خالد ضیاء آلپ تکین"، رئیس این اتحادیه، مسئولیت تولید فیلم را برعهده خواهد داشت و دست‌اندرکاران اتحادیه رسانه ای اوراسیا برای آغاز تصویر برداری در اکتبر آینده برنامه ریزی می کنند.

روزنامه" رای الیوم" در گزارشی به نقل از آلپ تکین نوشت که هدف او از تولید این فیلم، روشن کردن افکار عمومی جهان و آشنا کردن جهانیان با مقاومت قهرمانانه ترک‌ها در مقابله با کودتاچیان و بیان میزان حساسیت این رویداد است.

رئیس اتحادیه رسانه ای اوراسیا با بیان این که هنرپیشه های ترک و غیرترک، در این فیلم نقش آفرینی خواهند کرد، گفت: نام کارگردان این فیلم، برای پی گیری کنندگان آن بسیار غافلگیرکننده خواهد بود.

آلپ تکین با اشاره به این که این فیلم با تجهیزات و فنآوری روز تصویربرداری خواهد شد، گفت: ایده این فیلم با واکنش مثبت مسئولان و محافل هنری کشور مواجه شده است.

این فیلم در سینماهای جهان نمایش داده خواهد شد.

اتحادیه رسانه ای اوراسیا، پیشتر فیلم های متعدد تبلیغاتی و مستندی درباره جمهوری های ترکیه، آذربایجان و قزاقستان تولید کرده است.

درجریان کودتای نافرجام ترکیه که روزهای پانزدهم و شانزدهم ژوئیه سال 2016  روی داد، بخشی از نیروهای نظامی ترکیه تلاش کردند با سرنگون کردن رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ، قدرت را به دست بگیرند. اردوغان با فراخوان مردم و نیروهای پلیس و ژاندارمری وفاداربه خود موفق شد کودتاگران را طی چند ساعت سرکوب کند.

213-201-9

پربیننده ترین خبرها