معارض سوری: جیش الفتح، نخاله است

معارض سوری: جیش الفتح، نخاله است
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 21:06

العالم - "لوءی حسین" معارض سرشناس سوری "جیش الفتح" را "نخاله های اهل سنت" نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه "العالم"، حسین در صفحه خود در "فیسبوک" اقدام گروه تروریستی جیش الفتح که عملیات اخیر خود را به نام "غزوه ابراهیم الیوسف" نامید، تقبیح کرد.
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از لوءی حسین نوشت: غزوه ابراهیم الیوسف؟ آن قاتل، آیا این انقلاب سوریه است؟ یا انقلاب باند قاتلان که نخاله های اهل سنت هستند، کدام سوری عاقل است که با انقلابی اعلام همبستگی کند که نام یک جنایتکار طایفه گرا را بر عملیاتش می نهد و با افتخار آن را حماسه می نامد؟.
وی اعضای جیش الفتح را طایفه گرایانی نامید که در لوای لباس انقلاب پنهان شده اند.
این معارض سوری می نویسد، غزوه ابراهیم الیوسف در واقع می گوید ما نخاله های اهل سنت هستیم که هدف ما قتل علوی هاست فقط به این علت که علوی هستند؛ موضع ما نسبت به نظام سوریه هر چه باشد، نباید از جیش الفتح که مشتی نخاله در سوریه هستند، حمایت کنیم، اگر با نظام سوریه مخالفت کردیم به معنی آن نیست که بدتر از آن را بپذیریم.
ابراهیم الیوسف یک افسر سوری بود که قبل از شورش اخوان المسلمین در سوریه در اوایل دهه 80 قرن بیستم، اقدام به تصفیه علوی ها و حتی افسران و سربازان سنی نمود که حاضر نشدند از رفقای علوی خود جدا شوند.  
جیش الفتح اتاق عملیات نظامی متشکل از چندین گروه مخالف دولت دمشق در جنگ سوریه است که در ۲۴ مارس ۲۰۱۵ برای هماهنگی در عملیات‌ نظامی این گروه‌ها در شمال سوریه ایجاد شد.
احرار الشام بزرگترین گروه عضو جیش‌الفتح است و جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه و گروه‌های کوچکتری همچون جند الاقصی، لواء الحق، جیش السنه، اجناد الشام و فیلق الشام نیز در این گروه حضور داشتند که البته جند الاقصی و فیلق الشام از این ائتلاف جدا شده‌اند.

206-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها