خیانتِ‌ سرکرده‌های کرکوک به داعش و بیعت با القاعده

خیانتِ‌ سرکرده‌های کرکوک به داعش و بیعت با القاعده
سه شنبه 19 مرداد 1395 - 10:32

شماری از سرکرده های داعش در مناطق جنوب غربی استان کرکوک، از بیعت ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخواندۀ داعش دست شسته و با ایمن الظواهری، سرکردۀ القاعده بیعت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در استان کرکوک با اعلام این خبر افزود: شماری از سرکرده های داعش، روز یک شنبه در مناطق جنوب غربی کرکوک گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند علیه ابوبکر بغدادی سرکردۀ داعش شورش کرده و با ایمن الظواهری سرکردۀ القاعده بیعت کنند که این اقدام، ضربه ای مهلک به داعش به شمار می رود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به وبگاه شبکه السومریه گفت: این کودتای درون گروهی می تواند نقش به سزایی در ایجاد دودستگی در داعش داشته باشد، به ویژه که در حال حاضر میان سرکرده های داعش در نینوا، کشمکش گسترده ای حاکم شده است و پس از شکست های متعددی که این گروه در عراق متحمل شد و استان های صلاح الدین و الانبار و بخش های گسترده از القیاره و الشرقاط را از دست داد، برخی در پی براندازی ابوبکر بغدادی برآمده اند.

به گفتۀ این منبع، بروز نشانه های دودستگی در میان داعش، تاثیر سریعی بر روند امور خواهد داشت و بعید نیست که به زودی شاهد درگیری مسلحانۀ هواداران جدید الظواهری با هواداران البغدادی باشیم.

گروه تروریستی داعش، در روز دهم ماه ژوئن سال 2014، استان نینوا و برخی از مناطق جنوب غربی کرکوک را اشغال کرد. این مناطق، حوزه فعالیت شماری از گروه های مسلح تروریست از جمله القاعده بود که پس از اعلام خلافت ابوبکر بغدادی، این گروه ها به داعش پیوستند و با بغدادی بیعت کردند. در برخی از مناطق نیز درگیری هایی صورت گرفت و داعش، سرکرده های بسیاری از گروه های مسلح را اعدام یا دستگیر کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها