تهدید لبنان به اخراج سوئدی‌ها

تهدید لبنان به اخراج سوئدی‌ها
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 08:15

وزیرکار لبنان، دولت سوئد را به اخراج متقابل شهروندان این کشور تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سجعان قزی" گفت: در صورتی که اقدام دولت سوئد در اخراج 75 خانواده لبنانی مقیم این کشور که از 11 سال پیش در سوئد به سر می برند، موجه نباشد لبنان نیزمقابله به مثل خواهد کرد.

خبرگزاری آلمان به نقل از یک منبع رسمی لبنانی نوشت: قزی نامه ای به "پیتر سمنبی" سفیر سوئد در لبنان  نوشته و تاکید کرده است که "اگر این اخراج توجیه امنیتی و قانونی نداشته باشد، وزرات کار لبنان نیز تدابیر مشابهی در حق شهروندان سوئدی شاغل در لبنان در هر شغل و وضعیتی که باشند؛ اتخاذ خواهد کرد.

وزیرکار لبنان گفت: وزارت کار رفتارهای اینچنینی با لبنانی های مقیم خارج را برنمی تابد. رفتار دولت سوئد با شهروندان لبنانی به گونه ای است که گویا هیچ حامی و دولتی پشتیبان آنان نیست.
وی افزود:هر دولتی که به شهروندان لبنانی بی احترامی کند ما نیز مقابله به مثل می کنیم مگر این که حضور اتباع لبنانی در آن کشور غیر قانونی بوده یا تهدیدی برای امنیت کشور میزبان به شمار بیایند.
بر اساس اعلام این منبع، شهروندان سوئدی در عرصه های رسانه، دانشگاه، ورزش، بخش های هتلداری، برق، مخابرات و تجارت در لبنان مشغول به کار هستند.

گفتنی است مسئولان سوئدی به تازگی تصمیم به اخراج دهها خانواده لبنانی گرفته اند که در جنگ ژوئیه 2006 مجبور به ترک کشورشان شده بودند.
217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها