هکرها در کمین ۹۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند

هکرها در کمین ۹۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 12:13

کارشناسان آی تی هشدار دادند که ۹۰۰ میلیون گوشی هوشمند در معرض حملات سایبری قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان بخش امنیتی فناوری اطلاعات تأکید دارند که درچهار قسمت نرم افزاری درایورهای ساخت شرکت Qualcomm که تولید کننده حدود ۸۰ درصد ریزتراشه های گوشی هوشمند میباشد، نقاط آسیب پذیری وجود دارد که میتواند منجر به هک شدن تلفن های هوشمند اندروید شود.
کارشناسان حوزه آی تی این چهار قسمت را با نام QuadRooter می شناسند و از طریق این چهار قسمت با استفاده از یک بد افزار ساخته توسط هکرها، امکان دسترسی به اطلاعات گوشی کاربرها وجود خواهد داشت.
به گفته ی کارشناسان در صورتیکه هکرها بتوانند با استفاده از این نقاط ضعف به گوشی کاربران نفوذ کنند، امکان کنترل کامل گوشی کاربر برای آنها مهیا می شود . آنها ضمن دسترسی به فایل ها برای تغییر، حذف و جابجا کردن آنها، قادرند صفحه نمایشگر، دوربین، میکروفون و سایر اطلاعات گوشی همراه را به کنترل خود دربیارند.
گوشی هایی که در معرض خطر این هکرها هم قرار میگرند عبارتند از سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ Edge، سونی اکسپریا Z Ultra، گوگل  Nexus ۵X, ۶ and ۶P، اچ تی سی وان ام ۹ و اچ تی سی ۱۰، ال جی G۴،  G۵ و  V۱۰، موتورولا  Moto X، وان پلاس ۱، ۲ و۳، بلک بری Priv، بلک فون ۱ و ۲.
در حال حاضر میتوانید با دانلود اپلیکیشن رایگان QuadRooter Scanner از گوگل پلی و نصب آن نقاط ضعف را بیابید و امنیت موبایل خود را ارتقا ببخشید.
منبع: مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها