هلاکت 300 داعشی در ننگرهار

هلاکت 300 داعشی در ننگرهار
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 23:11

فرمانده نیروهای آمریکایی از هلاکت حدود 300 مسلح داعشی در ولایت ننگرهار افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"جان نیکلسون" فرمانده نیروهای آمریکایی و و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان گفت: نیروهای افغانی دو هفته پیش با حمایت آمریکا درعملیاتی در شرق افغانستان 300 داعشی را به هلاکت رساندند که ضربه محکمی برای آنان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه میدل ایست آنلاین، به نقل ازنیکلسون، این حمله در چارچوب عملیات امریکا برای کاستن از توانمندیهای این گروه درعراق، سوریه یا افغانستان بود.

گفتنی است این اظهارات کمی پس از اقرار واشنگتن مبنی بر فرار گروهی از نیروهای داعش در یکی از درگیریها و به جای گذاشتن مهمات و سلاح های حساس ایراد شد.

نیکلسون که هم اکنون برای اجرای مذاکرات با ارتش هند در دهلی نو حضور دارد گفت: نیروهای افغان با حمایت امریکا، عملیاتی بر ضد گروه داعش در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام دادند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شماری از فرماندهان ارشد این گروه و حدود 300 پیکارجوی  داعش به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: بدون شک تعیین دقیق کشته ها ممکن نیست اما امکان دارد دستکم 25 درصد از اعضای این گروه را تشکیل بدهد که شکست بزرگی برای آنان است.

مسئول دیگری در ارتش آمریکا نیز روز سه شنبه گفت: شماری از نظامیان آمریکایی در ننگرهار زمان حمله به پایگاهشان مجبور به ترک مهمات و سلاح های خود شدند.

گفتنی است تروریست های داعش تصاویری از موشک اندازها، بمبها، مهمات، کارت های شناسایی، دستگاههای بی سیم کد دار و دیگر تجهیزاتی که به چنگ آورده بودند را منتشر کردند، اما این مسئول نظامی مساله را بی اهمیت توصیف کرد.

گروه داعش برای اولین بار در سال 2015 در افغانستان ظاهر شد که متشکل از حدود 3000 مسلح بود که بیشترشان اعضای سابق گروه طالبان پاکستان بودند.

این گروه در ماه گذشته مسئولیت  انفجار تظاهرات گروه اقلیت هزاره در کابل را که به شهادت دستکم 80 نفر منجر شد، بر عهده گرفت.

217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها