ترکیه: دنبال شریک دفاعی جدید، به جای ناتو هستیم

ترکیه: دنبال شریک دفاعی جدید، به جای ناتو هستیم
پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 - 20:56

وزیر خارجۀ ترکیه با بیان این که ناتو از حمایت کامل اراضی ترکیه ناتوان است، از احتمال جست وجو به دنبال گزینه هایی تازه برای همکاری بین المللی در زمینه دفاعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاووش اوغلو" در گفت وگویی با شبکۀ "ان.تی.وی" ترکیه، که روز پنج شنبه از این شبکه پخش شد، خاطر نشان کرد که سامانه دفاع هوایی که ناتو در ترکیه نصب کرده است، نمی تواند همۀ اراضی ترکیه را حمایت کند.
وی گفت: ما خواهان ایجاد سامانۀ دفاعی مخصوص به خود هستیم و فن آوری لازم برای این کار را در اختیار داریم و کشورهای دیگری نیز وجود دارند که فن آوری هایی بسیار پیشرفته دارند.
این اظهارات پس از آن بر زبان وزیر خارجۀ ترکیه جاری شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، روز سه شنبه، برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به سن پترزبورگ رفت و درباره گسترش همکاری ها در زمینۀ دفاعی و صنایع جنگی با او به گفت وگو پرداخت.
چاووش اوغلو، پیش از این نیز گفته بود که ترکیه، سعی کرد در این زمینه، با برخی از کشورهای عضو پیمان ناتو همکاری کند اما از نتیجه این همکاری راضی نیست به همین سبب، در جست وجوی شرکایی جدید در زمینه دفاعی است.
وزیر خارجۀ ترکیه همچنین، خبرهای برخی رسانه های کُرد درباره تهدید آنکارا به خروج از ناتو را تکذیب کرد.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها