جاده خناصر در جنوب حلب باز است

جاده خناصر در جنوب حلب باز است
جمعه 22 مرداد 1395 - 18:43

خبرهای منتشر شده درباره سیطره گروه های مسلح بر جاده " خناصر" درجنوب حلب تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری، گزارش های منتشر شده درباره اینکه عناصر مسلح پس از درگیری با نیروهای ارتش سوریه جاده " خناصر" را تحت کنترل درآورده اند، تکذیب و اعلام کردند که رفت و آمد از این جاده به صورت عادی و معمول ادامه دارد.

به نوشته پایگاه "روسیا الیوم"، منابع یاد شده همچنین اعلام کردند که ارتش سوریه منطقه محافظت شده الغزلان (آهوها) نزدیک خناصر را که عناصر مسلح شبانه وارد آن شده بودند، از آنان بازپس گرفتند.
این تحولات پس از آن صورت می گیرد که ارتش سوریه درپی حمله شدید عناصر مسلح با هدف بستن راه خناصر واقع بین حومه جنوبی شهر حلب و مرکز و غرب سوریه، مواضع خود را در داخل این منطقه محافظت شده تخلیه کرده بود.

منابع یاد شده همچنین اعلام کردند، ارتش سوریه برای تخریب یک مقر تجمع عناصر مسلح "جیش الفتح " در روستای "خلصه" در جنوب حلب، از موشک هدایت شونده استفاده کرد.

در این حال، جنگنده های ارتش سوریه به حملات خود به مواضع عناصر مسلح درامتداد محور جنوبی و جنوب غربی حلب ادامه می دهند.

برخی منابع از رسیدن 40 کامیون حامل هزار تن مواد غذایی و مورد نیاز به شهر حلب از طریق بنی زید در روز گذشته (21 مرداد) خبر می دهند. ورود این محموله به شهر حلب در پی سخنان "استفان دی میستورا "فرستاده سازمان ملل به سوریه صورت گرفت که گفته بود رساندن کمک های انسان دوستانه به اهالی حلب، مستلزم آتش بس 48 ساعته است و آتش بس سه ساعته کافی نیست.

مسئولان سوری روز پنج شنبه گذرگاه انسانی را در شمال حلب برای رساندن کمک های انسان دوستانه به اهالی این شهر ایجاد کردند.

قرار است که این گذرگاه روزانه به مدت سه ساعت از ساعت 10 صبح تا 13 عصر باز باشد، زیرا نیروهای دولتی سوریه متعهد شده اند که کلیه اقدامات خشونت بار و جنگی دراین مدت زمان مشخص متوقف شود.
خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که کاروان های حامل کمک های انسان دوستانه با محموله ای حدود 800 تن مواد غذایی، لوازم مدرسه و ملزومات اولیه برای سلامت فرد وارد شهر حلب شده اند.
مسئولان سوری از همه سازمان های انسان دوستانه خواسته اند که مواد غذایی را از طریق این گذرگاه و در زمان مشخص به دست اهالی شهر حلب برسانند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها