شرایط عجیبی که نماز جمعه الدرّاز را تعطیل کرد

شرایط عجیبی که نماز جمعه الدرّاز را تعطیل کرد
جمعه 22 مرداد 1395 - 20:11

دبیر کل جمعیت تجمع الوحدوی بحرین گفت: مقامات بحرینی امروز از برگزاری نماز جمعه در الدرازجلوگیری کردند.

"حسن المرزوق" روز جمعه درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مقامات امنیتی بحرین با بستن همه ورودی های منطقه الدرّاز از برپایی نماز جمعه در این منطقه جلوگیری کردند. آنان به جز دو ورودی تنگ، همه ورودی ها را بستند و بدین ترتیب شهروندانی که در صدد ورود به این منطقه برای برپایی نماز بودند، با ازدحام شدید و بی سابقه روبرو شدند.

وی افزود: مقامات بحرینی فقط به ساکنان الدراز اجازه ورود به این منطقه را داده و از افراد آدرس منزلشان را نیز می خواستند. مقامات با این اقدام می خواهند کاری کنند که فقط ساکنان منطقه الدرّاز در نماز شرکت داشته باشند.

وی افزود: این عرف در الدرّاز، معمول نیست زیرا عموم شیعیان بحرین از حدود 30 الی 35 سال پیش در نماز جمعه این منطقه شرکت داشتند، اما اکنون دولت از ورود کسانی که آدرس منزل نداشته باشند، جلوگیری می کند و این یعنی ممانعت از برپایی نماز جمعه به شکل مستقیم با بستن وردیهای شهر.

المرزوق تاکید کرد: شهروندان از صبح زود در صدد ورود به نقاط بازرسی - که به تعبیر خودشان "ذلت بار" است- بودند تا شاید به حق قانونی خود در برپایی نماز جمعه ای که هر هفته به برپایی آن در الدرازعادت دارند، برسند.

وی افزود: مقامات بحرینی به بازداشت روزانه شهروندان ادامه می دهند که  آخرین مورد نیز احضار شیخ میثم سلمان رئیس بخش آزادیها در دیده بان حقوق بشر بود. سلمان به روحیه مسالمت جویی، متمدن بودن و دفاع از هموطنان خود معروف است.

به گفته المرزوق، شیخ میثم سلمان وهمچنین همسر شهید الفخراوی و پدرشهید علی المشیمع (آغازگرانقلاب بحرین)، یکشنبه آینده برای بازجویی حاضر می شوند.  محاکمه آتی مربوط به شیخ عیسی المومن امام جمعه منطقه الدیر است که به دلیل زندانی بودن امام، آن نماز جمعه نیز برگزار نشد.

وی افزود: افرادی که در تحصن الدرازشرکت کرده یا افرادی که در صدد پیوستن به آنان هستند، هدف قرار می گیرند و بازجویی های گسترده، احضاریه های بی وقفه، و محاکمه افراد به خاطر آزادی بیان و به اتهام برگزاری تجمعات و تشویق به ضدیت علیه نظام، همچنان ادامه دارد.

المروزق ابراز امیدواری کرد دولت بحرین با انصراف از این تصمیمات؛ به نمازگزاران اجازه برپایی نماز بدهد و بازجویی ها، ارسال احضاریه ها و محاکماتی که داخل و خارج را به خود مشغول کرده و تصویر روشن و واقعی از نوع برخورد رژیم بحرین با مردم این کشور ارائه می دهد، پایان دهند.

217

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها