عملیات نظامی مشترک روسیه و آمریکا در حلب

عملیات نظامی مشترک روسیه و آمریکا در حلب
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 21:36

العالم - وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مسکو و واشنگتن درآستانه اجرای عملیات مشترک در حلب ضد تروریست ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی شویگو"، وزیر دفاع روسیه، با بیان اینکه هم اکنون در مرحله ای بسیار فعال از مذاکرات با همتایان آمریکایی خود هستیم، گفت: «گام به گام به زمان اجرای این طرح نزدیک می شویم. من اینجا فقط درباره حلب سخن می گویم. این طرح واقعاً به ما اجازه شروع نبرد برای برقراری صلح با هدف فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان به این منطقه ناآرام را می دهد».
درهمین حال، "سرگی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، نیز گفت: «گروه های مسلح از توافق های آتش بس موقت در حلب سوء استفاده کردند تا دوباره خود را سازماندهی کنند و به سلاح دست یابند».
لاوروف در پایان نشست خود با "فرانک والتر اشتاین مایر"، همتای آلمانی خود، در روسیه تصریح کرد: «توقف درگیری ها به مدت کوتاه در طول روز با هدف رساندن کمک ها به مناطق درگیری و خروج غیرنظامیان از این مناطق، کافی نیست». وی تمدید آتش بس در حلب در شرایط فعلی را دشوار خواند.
اشتاین مایر نیز بر لزوم تلاش برای ایجاد امنیت گذرگاه های انسانی دائم در حلب تاکید کرد.

حملات گسترده بمب افکن های روسیه و سوریه در حلب به کارگاه سیمان در جنوب این شهر، که از اصلی ترین مواضع نیروهای سوری در جنوب حلب است، گروه های تروریستی را به عقب نشینی از این شهر وادار کرده است.

منبع: اسکای نیوز
 215-201-220

پربیننده ترین خبرها