آمریکا به دنبال طراحی جنگ بی پایان در سوریه

آمریکا به دنبال طراحی جنگ بی پایان در سوریه
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 17:48

العالم - یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: واشنگتن سعی دارد با روسیه در مورد سوریه برای تحقق بخشیدن به اهداف مشترک همکاری کند؛ اما در صورت شکست این همکاری آماده است تا اقدام های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه را اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نظر می رسد که "روبرت مالی" هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا که معاون رییس جمهوری آمریکا نیز است، با این اظهارنظر در صدد هشدار به روسیه برآمده است که اگر همکاری میان دو طرف شکست بخورد، آمریکا به کمک های تسلیحاتی خود به مخالفان سوریه ادامه خواهد داد هر چند می داند این موضوع منجر به طولانی شدن جنگ تا زمان نامشخصی خواهد شد.
روبرت مالی در گفت وگو با مجله فارین پالیسی خاطرنشان کرد: واشنگتن آماده است تمام تلاش خود را بکار ببرد تا " نظام سوریه به موفقیت دست نیابد."
وی در عین حال افزود که اهداف شناخته شده مسکو و واشنگتن در مورد سوریه با هم تطبیق می کند.
این مقام کاخ سفید گفت: "روسها گفتند که مخالف انتقال حاکمیت سیاسی در سوریه نیستند اما می خواهند مانع از فروپاشی نهادهای حاکم و کشور و پیروز شدن گروه های مسلح در سوریه شوند. آنها همچنین خواهان متعهد ماندن به آتش بس هستند اما با سوء استفاده گروه مسلح النصره از این آتش بس مخالفند و ما در خصوص این دو موضوع با آنها اتفاق نظر داریم."
این مقام آمریکایی در عین حال خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد با روسیه در زمینه توقف حملات هوایی جنگده های سوریه به شهروندان و مخالفان و مبارزه با داعش و النصره و آغاز فرآیند سیاسی تلاش و همکاری کند.
هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا همچنین گفت: عوامل بسیاری وجود دارد که شک و تردید ما را نسبت به موفقیت آمیز بودن این تلاشها برمی انگیزد از جمله مسکو با اعمال فشار لازم به  بشار اسد رییس جمهوری سوریه مخالفت می کند.

کمک های نظامی آمریکا به گروه های مسلح در سوریه
وی ادامه داد: ما به صراحت می گوییم موضع مسکو هر چه باشد ما به کمک های نظامی خود به مخالفان سوریه ادامه خواهیم داد و دولت سوریه پیروز نخواهد شد. البته این سناریو برای ما و ملت سوریه بهترین نیست زیرا جنگ ادامه خواهد یافت و البته این سناریو برای روسیه نیز بهترین نیست زیرا خود را درگیر یک جنگ در حال گسترش خواهد یافت.

آمریکا: ارسال سلاح به مخالفان سوری ادامه می یابد
روبرت مالی خاطرنشان کرد: ارسال سلاح به مخالفان سوریه متوقف نخواهد شد که این امر به معنای آن است که جنگ در آینده نزدیک متوقف نخواهد شد.
این مقام کاخ سفید گفت: البته گزینه دخالت نظامی مستقیم نیز وجود دارد تا از رنج و محرومیت ملت سوریه کاسته شود هر چند در صورت تحقق چنین جنگی، این موضوع به نبرد با نظام سوریه شدت خواهد بخشید و آمریکا به طور مستقیم درگیر جنگی خواهد شد که تا کنون آن را به طور وکالتی پیش برده است.
وی ادعا کرد که سوریه و جهان بدون بشار اسد رییس جمهوری سوریه، وضعیت بسیار بهتری خواهند یافت و در عین حال افزود که این بدان معنا نیست که جهان و سوریه نیز با وجود گروه های مسلح که در حال گسترش حملات و سلطه خود هستند، وضعیت بهتری خواهند یافت.

209-211-9

پربیننده ترین خبرها