مجلس ترکیه توافقنامه آشتی با "اسرائیل" را تایید کرد

مجلس ترکیه توافقنامه آشتی با
شنبه 30 مرداد 1395 - 15:09

طرح توافقنامه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در باره پرداخت غرامت به بازماندگان کشتی «ماوی مرمره» به تصویب مجلس ترکیه رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که توافقنامه بین ترکیه و رژیم صهیونیستی درباره پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان حادثه کشتی «ماوی مرمره» در نشست عمومی مجلس ترکیه به تصویب رسید. این توافق ماه گذشته میلادی میان دو طرف امضا شده بود.

بر اساس این توافق، قرار است رژیم صهیونیستی ۲۰ میلیون دلار غرامت به ترکیه بپردازد، و راه را برای کشتی‌های امدادرسانی این کشور که عازم غزه هستند، هموار کند.

در بخشی از مذاکرات برای رسیدن به توافق که قبل از کودتا در ترکیه آغاز شده بود، آنکارا از رژیم صهیونیستی خواسته بود که به محاصره غزه پایان دهد اما در نهایت با عقب نشینی از این درخواست، با تل آویو برای برقراری روابط به توافق رسید.
بر اساس این توافق، رژیم رژیم صهیونیستی به خانواده قربانیان حادثه کشتی «ماوی مرمره» که در 31 مه سال 2010 به دست نظامیان این رژیم کشته شدند، غرامت پرداخت خواهد کرد.

تل آویو پس از آغاز تاریخ اجرای این توافق در عرض 25 روز کاری این مبلغ را به شماره حسابی که ترکیه مشخص می کند، واريز خواهد کرد.

شماره حساب را ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به رژیم صهیونیستی اعلام خواهد کرد. توزیع این مبلغ در اختیار دولت ترکیه خواهد بود و تل آویو در این زمینه هیچ گونه نقشی بر عهده نخواهد داشت. 

211

پربیننده ترین خبرها