ابراز شرم یک سازمان یهودی از اشغالگری صهیونیست‌ها

ابراز شرم یک سازمان یهودی از اشغالگری صهیونیست‌ها
دوشنبه 1 شهريور 1395 - 12:00

رئیس یک سازمان یهودی گفت: الخلیل تنها جای جهان است که باعث می شود به علت رفتارهای شهرک نشینان علیه فلسطینی ها، از یهودی بودنش خجالت بکشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش سازمان «یهودیان به خاطر عدالت برای فلسطینی ها» تاکید شده است با توجه به تدابیر خشونت بار و شدیدی که رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها اتخاذ می کند دشوار است که مدعی شود برای برقراری صلح تلاش می کند، بلکه این تدابیر ثابت کرده که برای تثبیت اشغالگری است.

ایلانا سومکا رئیس این سازمان در گزارش خود که بعد از سفر به شهر الخلیل منتشر کرد، گفت: اشغالگری اسرائیل ارتباطی با یهودیت ندارد و ما به علت اشغال سرزمین فلسطین و آسیب وارد کردن به زندگی روزمره فلسطینی ها احساس شرم می کنیم.

وی افزود: به همراه دهها نفر از یهودیان اروپایی و آمریکایی برای تظاهرات علیه اشغالگری اسرائیل به الخلیل سفر کردم و دیدیم که یهودیان به فلسطینی ها در مقاومت مسالمت آمیزشان در برابر اشغالگری می پیوندند.

سومکا اظهار داشت: دهها نفر از یهودیانی که در خارج از فلسطین زندگی می کنند در چارچوب سازمان «جوانان علیه شهرک سازی» که شامل فلسطینی ها و اسرائیلی ها می شود برای پایان دادن به شهرک سازی تلاش می کنند؛ شهرک سازی که زندگی فلسطینی ها را نابود می کند.  

وی گفت: ما باید از امتیاز خود به عنوان یهودیانی که خارج از فلسطین زندگی می کنند برای ایستادن در کنار عدالت و صلح بهره برداری کنیم چرا که به علت وجود تعداد زیادی از شهرک نشینانی که خانه های فلسطینی ها را با حمایت دولت اسرائیل تصاحب می کنند اوضاع فلسطینی ها بدتر می شود.

رئیس سازمان «یهودیان به خاطر عدالت برای فلسطینی ها» افزود: دوست ندارم به الخلیل بروم زیرا تنها جای جهان است که باعث می شود من به علت رفتارهای شهرک نشینان که نماینده ارزش های یهودی هستند، از یهودی بودنم خجالت بکشم اما زمان آن رسیده است که ثابت کنیم یهودیت ارتباطی با شهرک نشینان و سربازان و اشغالگری ندارد.

وی تاکید کرد، تظاهرات یهودیان ساکن خارج فلسطین علیه اشغالگری، دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را در تنگنا قرار خواهد داد، به طوری که پلیس ما را بازداشت خواهد کرد و این با ادعاهای نتانیاهو مبنی بر این که نماینده همه یهودیان جهان است، تعارض دارد.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها