گردهمایی پیگیری فاجعۀ منا در تهران +ویدیو

سه شنبه 2 شهريور 1395 - 18:49

تهران، (العالم) – با نزدیک شدن به سالگرد فاجعۀ منا که هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام در آن قربانی شدند، گردهمایی بررسی این فاجعه با مشارکت بازماندگان این فاجعه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از محل، جنبش مردمی محکومیت آل سعود همایشی را با حضور خانوادۀ شهدای فاجعۀ منا و نیز حاجیانی که با کارشکنی آل سعود از ادای فریضۀ حج محروم شدند، برگزار کرد.
در این مراسم که همچنین با حضور شماری از نمایندگان اهل تسنن و اقلیت های دینی و نیز هنرمندان برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت پیگیری حقوق شهدا و خانواده هایشان و نیز پیگرد عاملان این فاجعۀ دردناک تأکید کردند.

ضرورت تحقیق در فاجعه بعد از گذشت یک سال از آن
صادق الشرفی شرکت کننده ای از یمن در گفت و گو با خبرنگار شبکۀ العالم گفت: اسلام آمریکایی در صدد است که تفکر اسلامی اصیل را مطیع دخالت های خارجی و همه مفاهیم دینی و قوانین اسلامی را از راه صحیح منحرف کند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این همایش، هدف از این گردهمایی را بررسی و تحلیل موضع عربستان سعودی در برابر این فاجعۀ هولناک و نقش مقامات سعودی در اجرای طرح های صهیونیستی با هدف نابودی فریضۀ حج ابراهیمی و تأثیر تفکر تکفیری بر آیندۀ ملل منطقه و جهان اسلام برشمرد.
شرکت کنندگان در این گردهمایی و همچنین خانواده های شهدای منا، اهمال آل سعود و ممانعت آنها از پیگیری سازمان های حقوق بشری بین المللی در خصوص قضیۀ قربانیان فاجعۀ منا و سنگ اندازی در مسیر تشکیل کمیتۀ حقیقت یاب بین المللی در این رابطه و سیاسی کردن فریضۀ حج را محکوم کردند.

لزوم پیگیری حقوق خانوادۀ شهدا و پیگرد عاملان جنایت منا
زهرا شعبانی همسر خبرنگار شهید "حمیدرضا حسینی" در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: «هیچ پاسخ واضح و روشنی از سوی عربستان دربارۀ این فاجعه و عاملانش داده نشده و من نمی دانم وقتی دختر کوچکم دربارۀ نبود پدر خود سؤال می کند چگونه باید برایش توضیح دهم و این برایم خیلی دردناک است».
مجتبی پوروشکی یکی از دانشجویان شرکت کننده در این گردهمایی گفت: «من امروز به اینجا آمده ام تا در این غم بزرگ شریک ستمدیدگان باشم و اقدامات جنایت کارانۀ آل سعود در حق بیگناهان را محکوم کنم. آنها سرسپردۀ صهیونیست ها و آمریکا هستند و چهرۀ اسلام و مسلمانان جهان را مخدوش می کنند».
خبرنگار العالم در گزارش خود از این گردهمایی در تهران خاطرنشان کرد، پروندۀ جنایت آل سعودهنوز مفتوح است و کسی به حق خود نرسیده و پاسخ ها پادشاهانه و سیاسی است... این حکایت سرنوشت مهمانان خانه خدا بعد از گذشت یک سال از فاجعه ای است که در آن هم زمان با عید قربان، قربانی بی توجهی و سوء مدیریت آل سعود شدند.
202 ـ 211

پربیننده ترین خبرها