شلیک موفق موشک بالستیک اززیردریایی کره شمالی

شلیک موفق موشک بالستیک اززیردریایی کره شمالی
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 07:39

کره شمالی با شلیک یک موشک بالستیک از زیردریایی در آب های سواحل شرقی این کشور موفق ترین آزمایش بالستیکی خود را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به گفته منابع خبری، موشک کی‌ای-۱۱ کره شمالی از آب های نزدیک سینپو پرتاب شد و با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتر در آب های دریای ژاپن فرود آمد.

این آزمایش درحالی انجام می شود که کره جنوبی و آمریکا تمرین های نظامی سالانه خود را شروع می کنند.

در این رزمایش ۸۰ هزار سرباز آمریکایی و کره جنوبی تمرین هایی عمدتا شبیه سازی شده کامپیوتری برای دفاع از کره جنوبی در مقابل حمله کره شمالی انجام می دهند.

کره شمالی چندی پیش اخطار داد که این تمرین ها شبه جزیره کره را به سوی جنگ می برد و تهدید به تلافی با "ضربه پیشگیرانه اتمی" کرد.

آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته همچنین توافق کردند یک سیستم دفاع موشکی را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی مستقر کنند.

شلیک موشکل بالستیک کره شمالی از یک زیر دریایی که چهارشنبه صبح صورت گرفت، موفق ترین آزمایش از این از سوی کره شمالی بوده است. این موشک ها از نوع "اس‌ال‌بی‌ام" به خصوص از این جهت حایز اهمیت است که سیار است چون در زیردریایی ها مستقر می شود و نمی توان آنها را پیش از پرتاب ردیابی کرد.

خبرگزاری یونهاپ ارتش کره جنوبی اعلام کرد که "به نظر می رسد این آزمایش با هدف افزایش تنش نظامی در واکنش به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن صورت گرفته باشد."

وزارت خارجه آمریکا هم این آزمایش موشکی را محکوم و اعلام کرد که آن را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

سازمان ملل متحد کره شمالی را از هرگونه استفاده از موشک های بالستیک منع کرده است. کره شمالی در ماه ژانویه چهارمین آزمایش اتمی انجام داد و خاطرنشان کرد برای اولین بار از یک بمب هیدروژنی استفاده کرده است.

این کشور به فاصله کوتاهی پس از آن ماهواره ای به فضا پرتاب کرد .

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها