کمیته بررسی جنایات عربستان در یمن تشکیل شود

کمیته بررسی جنایات عربستان در یمن تشکیل شود
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 16:10

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تشکیل کمیته مستقل بین المللی درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تشکیل یک هیئت بین المللی مستقل برای تحقیق در زمینه جنایات صورت گرفته در یمن شد.
به نوشته المنار، در بیانیه صادر شده از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر آمده است: با توجه به خطرناک بودن نقض احتمالی حقوق بشر بین الملل و مشکلاتی که کمیته ملی تحقیق با آن روبرو است، زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی می‌خواهد که یک کمیته بین‌المللی مستقل برای انجام تحقیقات فراگیر در یمن تشکیل دهد.

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

پیش از این سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار انجام تحقیقات مستقل در خصوص بمباران و جنایات ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن شده بودند.
سازمان عفو بین‌الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواسته بودند عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل را تا توقف حملات ائتلاف متجاوز به سرکردگی این کشور در یمن، به تعلیق در آورد.
همچنین سازمان عفو بین‌الملل از انگلیس و آمریکا خواست که فروش تسلیحات به ریاض را متوقف کنند.
سازمان ملل متحد ائتلاف به سرکردگی عربستان را به دلیل ارتکاب جنایات کشتار جمعی در فهرست سیاه قرار داد اما این سازمان بعد از فشارهای عربستان و تهدیدات این کشور، از تصمیم خود صرف نظر کرد.
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
وزارت بهداشت یمن در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که از ابتدای حملات عربستان تاکنون 7 هزار و 827 یمنی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 620 نفر کودک و یک‌هزار و 199 نفر زن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها