زیباترین صحنه عملیات آزادسازی "القیاره" عراق

جمعه 5 شهريور 1395 - 14:37

نیروهای مشترک عراقی بخش القیاره را به طور کامل از لوث عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند و پرچم عراق را بر فراز این بخش برافراشتند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد: نیروهای عراقی فقط در خلال سه روز توانستند بخش القیاره را به طور کامل از عناصر داعش پاکسازی کرده و پس از به هلاکت رساندن دهها عنصر این گروه، پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآورند.

سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی فرمانده نیروی مبارزه با تروریسم عراق در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم تصریح کرد: القیاره در حال حاضر تحت کنترل نیروهای امنیتی عراقی است و یگان های نیروی مبارزه با تروریسم و لشکر زرهی نهم عراق در این عملیات شرکت داشتند.

سرلشکر ستاد نجم الجبوری فرمانده عملیات الجبوری نیز در این باره اظهار داشت: زیباترین صحنه در عملیات آزادسازی القیاره، قیام مردم این بخش بود؛ به طوری که اهالی القیاره با قیام علیه داعش، شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رساندند و آنها به طور کامل نیروهای نظامی را به محل حضور و اختفای تروریست ها راهنمایی کردند.

بخش القیاره که بزرگترین بخش استان نینوی است، به علت داشتن منابع نفتی گسترده از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. همچنین این بخش، به عنوان دروازه ای به سوی شهر موصل است که بزرگترین و مهم ترین شهر تحت اشغال داعش در عراق به شمار می آید. نیروهای مشترک عراقی در حال زمینه سازی برای آزادسازی این شهر هستند.

سرلشکر "کریم الشویلی" جانشین فرمانده عملیات نینوا نیز در گفتگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای عراقی به عملیات آزاد سازی این منطقه ادامه می دهند و پاکسازی القیاره مقدمه ای برای پیروزی های آینده به سمت موصل خواهد بود.

نیروهای مشترک عراق پس از ورود به القیاره، عملیات آزادسازی بخش های شوری و حمام العلیل تا اطراف شهر موصل را آغاز خواهند کرد تا بدین ترتیب کلیه مسیرهای امداد رسانی به تروریست های داعش در موصل را قطع کرده و مقدمات ورود به این شهر در آینده نزدیک را فراهم کنند.

216-6
 

پربیننده ترین خبرها