سقوطِ جرابلس..انتحاری‌های داعش کجا هستند؟!

جمعه 5 شهريور 1395 - 14:55

عناصر گروه تروریستی موسوم به "ارتش آزاد" که از حمایت ترکیه برخوردار است، پس از درگیری شدید با عناصر موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه"، روستاهای العمارنه و الجامل واقع در جنوب شهر جرابلس در سوریه را تصرف کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از جرابلس، درگیری میان دو گروه مسلح "ارتش آزاد" و "نیروهای دموکراتیک سوریه" به چندین روستای دیگر در جنوب شهر جرابلس کشیده شد و ترکیه نیز در همین راستا، شمار بیشتری از تانک های خود را به سوریه فرستاد.

در این میان، سقوط فوری شهر جرابلس و نبود هرگونه مقاومت داعش در برابر حمله عناصر مسلح از یک سو و دیده نشدن عناصر انتحاری و خودروهای بمب گذاری شدۀ داعش برای مقابله با این حمله از سوی دیگر، سئوالات متعددی را دربارۀ ماهیت دخالت زمینی ترکیه در سوریه مطرح می کند.

"هیثم حسون" استراتژیست و کارشناس نظامی سوری به شبکه العالم گفت: اکنون با دلیل و برهان ثابت شد که داعش، چیزی نیست جز گروهک هایی که تحت فرماندهی ترکیه فعالیت می کنند. به همین سبب، به محض دستور ترکیه برای تخلیه شهر سوریِ جرابلس، داعش این شهر را تخلیه کرد و حتی به خود زحمت نداد تا حداقل به صورت نمایشی از شهر دفاع کند.

وی تاکید کرد: داعش، به طور کامل پایگاه های خود را برای گروه های تروریستِ دیگر رها کرد؛ گروه هایی که سران ترکیه آن ها را به سوی شهر جرابلس گسیل کردند. از میان این گروه ها، می توان به لشکر ترکستانی و شماری دیگر از گروه های تروریست اشاره کرد که به منظور رد گم کردن، پرچم گروه موسوم به ارتش آزاد را برافراشتند.

205-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها