ارتش آمریکا تایید کرد: البغدادی زمانی زندانی ابوغریب بود

ارتش آمریکا تایید کرد: البغدادی زمانی زندانی ابوغریب بود
جمعه 5 شهريور 1395 - 16:58

العالم - پس از گذشت حدود 10 سال از آزادی ابوبکر البغدادی که منجر به ریاست او بر یکی از مخوف ترین گروههای تروریستی جهان شد، اکنون ارتش آمریکا اعتراف کرده است که بغدادی مدتی در زندان ابوغرب زندانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه خبری راشاتودی گزارش کرد که ارتش آمریکا ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در بخش ویژه زندان ابوغریب در عراق با همین اسم زندانی کرده بود.

بر اساس شماره سریالی متعلق به زمان حبس وی یعنی 157911CI ـ US9IZ می‌توان دریافت که او در زندان اوغریب بوده است.

" تروی آی رولان" سخنگوی ارتش آمریکا گفت: براساس شماره سریال البغدادی می‌توان فهمید که وی در کدام زندان بوده است، شماره 157 برای زندانیان ابوغریب استفاده می‌شد.

در طول بهار 2004، چند هفته پس از ورود البغدادی به زندان ابوغریب، عکس‌هایی از شکنجه‌ها و رفتارهای غیرانسانی علیه زندانیان در این زندان محرمانه منتشر شد.

پس از آن وی به کمپ بوکا منتقل شد و در دسامبر 2004 آزاد شد.

از زمان ظهور و سپس قدرت گیری گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه، بحث های مختلفی درباره ریشه های شکل گیری و رشد این گروه در میان ناظران و تحلیلگران درگرفته است. یک روزنامه انگلیسی چند ماه پیش در گزارشی  زندان آمریکایی ابوغریب را محل شکل گیری هسته اولیه داعش و رشد تمایلات افراط گرایانه در افرادی مانند البغدادی معرفی کرده بود.

9

پربیننده ترین خبرها