آرامش به داریا بازگشت

جمعه 5 شهريور 1395 - 22:25

داریا(العالم) – خروج افراد مسلح و غیرنظامیان از "داریا" در "غوطه غربی" در اطراف "دمشق" در چارچوب توافق ارتش سوریه با افراد مسلح جهت خلع سلاح این شهر، موجب بازگشت آرامش به این شهر شده است.

خبرنگار شبکه خبری "العالم" در باره روند خروج گروههای مسلح و خانواده هایشان از داریا که امروز(جمعه) انجام شد، گزارش کرد: 300 نفر از خانواده های افراد مسلح با چند دستگاه اتوبوس به منطقه "حرجله" در "الکسوه" در ریف دمشق منتقل شدند.همچنین زمینه خروج اولین گروه از افراد مسلح به شهر "ادلب" فراهم شد.
براساس این گزارش کمیته هایی سلاح های نیمه سنگین و سنگین افراد مسلح را قبل از خروج آنان از شهر تحویل گرفتند و دولت سوریه نیز مراکزی را برای اسکان موقت این عده در منطقه حرجله تامین کرده است.
خبرنگارالعالم درادامه گزارش خود افزود: 30 دستگاه آمبولانس هلال احمر سوریه پس از مدت ها جنگ بالاخره وارد ورودی داریا شدند تا توافق آشتی در آن اجرا و گروه های تکفیری مسلح از این شهر خارج شوند.
توافق دولت سوریه و این گروه ها از طریق میانجیگران به آرامشی انجامید که اکنون پس از آتش بس کامل در این شهر ایجاد شده است.
این توافق آشتی شامل خروج 3000 هزار نفر شامل 700 فرد مسلح و خاتواده هایشان است که راهی ادلب در شمال غرب سوریه خواهند شد.
درچهارچوب موافقت دولت دمشق هر شخصی که سلاح خود را زمین بگذارد، بر اساس قوانین سوریه بخشیده خواهد شد و افراد بخشوده شده درصورت تمایل می توانند در شهر داریا باقی بمانند.
همچنین چهار هزار نفر غیر نظامی به مراکز اسکان در ریف دمشق انتقال خواهند یافت.
توافق شامل تحویل سلاح سبک، نیمه سنگین و سنگین به ارتش سوریه و ورود ارتش سوریه به این شهر برای تامین امنیت آن جهت فراهم ساختن زمینه بازگشت مردم است که گروه های تکفیری باعث مهاجرت آنان شدند، همچنین بازگشت نهادهای دولت که اجرای این توافق چهار روز خواهد بود.
لودروها کار برچیدن خاکریزهای اطراف شهر را آغاز کردند و دو گذرگاه برای خروج غیرنظامیان از داخل آن ایجاد شده است.
واحد مهندسی ارتش سوریه نیز کگار خنثی کردن مین های کار گذاشته شده توسط گروه های تکفیری را به انجام رساندند.
این توافق شامل تحویل سلاح سبک، نیمه سنگین و سنگین به ارتش است.
اولین گروه از غیرنظامیان و تکفیری ها با این توافق از طریق اتوبان جنوب دمشق از شهر داریا رفتند.
با این توافق دولت سوریه به نبرد در این منطقه پایان داد و برگ دیگری را که براساس آن گروههای مسلح از افراد غیر نظامی به عنوان سپر استفاده می کردند، از دست آنان خارج کرد.

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها