رابطه افزایش وزن با ابتلا به 8 نوع سرطان

رابطه افزایش وزن با ابتلا به 8 نوع سرطان
شنبه 6 شهريور 1395 - 13:11

پژوهش های جدید بین المللی بیانگر ارتباط چاقی با افزایش ابتلا به هشت نوع سرطان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افزایش وزن می تواند خطر ابتلا به هشت نوع سرطان را افزایش دهد. افزایش وزن به ویژه می تواند برای معده و دستگاه گوارش، مغز و دیگر اعضای بدن خطرناک باشد.

سایت عربی 21 تأکید کرد، بر اساس نتایج تحقیقات مرکز پژوهش های بین المللی سرطان که مقر آن درلیون فرانسه است؛ افزایش وزن می تواند ابتلا به سرطانهای معده، کبد، کیسه صفرا، پانکراس، تخمدانها و غده تیروئید را افزایش دهد.
نتایج تحقیقات منتشر شده درمجله پزشکی نیوانگلند، حاکی است افزایش وزن همچنین به افزایش ابتلا به تومور مغزی و سرطان مغز استخوان منجر می شود.

مرکز سازمان بهداشت جهانی، در سال 2002 به این نتیجه رسید که افزایش وزن خطر ابتلا به سرطانهای روده بزرگ، مری، کلیه، پستان و رحم را افزایش می دهد.

پژوهشگران بیش از هزار تحقیق درباره ارتباط افزایش وزن و خطر ابتلا به سرطان را تحلیل کرده و به این نتیجه رسیدند که جلوگیری از افزایش وزن در طول سالها می تواند به کاهش خطر ابتلا به این سرطانها منجر شود.

"گراهام کولدیتز" رئیس کارگروه مرکز بین المللی تحقیقات درباره سرطان و یکی از اعضای دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سانت لوییز گفت:" مشکلات ناشی از سرطانی که به دلیل افزایش وزن یا چاقی به وجود می آید، بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیشتر تصور می کردیم."

وی افزود: به تازگی ارتباط چندین نوع سرطان با وزن زیاد کشف شده که پیش از این اشاره ای بدان نشده بود.

معمولا بیماریهای سرطانی بدون دلیل مشخصی در بدن رشد می کند که گاهی مربوط به ویروسها، آلودگی ها، عوامل ژنتیکی یا مواد اشعه دار است اما زندگی سالم و بهداشتی می تواند نقش زیادی در پیشگیری در این زمینه داشته باشد.

این پژوهش حاکی است، چاقی عامل حدود 9 درصد از سرطانهای زنان در امریکای شمالی و خاورمیانه است.

چربی زیاد خطرابتلا به عفونتها را افزایش داده وموجب ترشح بیش از حد استروژن، تستوسترون و انسولین می شود که گاهی به افزایش خطرابتلا به سرطان منجر می شود.

حدود 640 میلیون نفر بزرگسال و 110 میلیون کودک درجهان مبتلا به چاقی هستند.

کولدیتز گفت: رعایت زندگی سالم با رژیم غذایی متعادل، ثابت نگاه داشتن وزن، فعالیت جسمی و ترک سیگار می تواند در کاهش ابتلا به سرطان نقش زیادی داشته باشد.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها