چالش بورکینی در فرانسه ادامه دارد

چالش بورکینی در فرانسه ادامه دارد
دوشنبه 8 شهريور 1395 - 14:02

با وجود مخالفت شورای قانون اساسی فرانسه با اقدام برخی شهرها در ممنوع کردن "بورکینی" (لباس شنای زنان مسلمان) در سواحل، بعضی از شهرداران همچنان بر این تصمیم خود پافشاری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "هسپرس" مغرب، شورای قانون اساسی فرانسه به عنوان عالیترین مرجع حقوقی در این کشور، ممنوعیت بورکینی را به حالت تعلیق درآورد، با این حال بعضی شهرداران در این کشور همچنان استفاده از این پوشش را ممنوع می‌دانند.
شهرداران شهرهای نیس و فرژو از شناخته شده ترین مخالفان تصمیم شورای قانون اساسی فرانسه هستند، و در اظهاراتی به رسانه‌های محلی تأکید کرده‌اند که همچنان به ممنوعیت پوشیدن بورکینی پایبند می‌باشند.
پس از این ماجرا، تصویر اقدام شماری از نیروهای امنیتی در مجبور کردن یک زن مسلمان به درآوردن پوشش خود در ساحل، دوباره به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.
شهرداران مدعی هستند، به دلیل آنکه شورای قانون اساسی این تصمیم را به حالت تعلیق درآورده و لغو نکرده است، همچنان به این موضوع پایبند هستند.
همچنین پس از درگیری گروهی از جوانان و خانواده های مغربی در سواحل شهر سیسکو، به دلیل عکس گرفتن گردشگران از زنانی که بورکینی به تن کرده بودند‌، شهردار سیسکو تأکید کرد که تصمیم خود را درخصوص منع پوشیدن بورکینی در سواحل تغییر نمی‌دهد.
این اقدام مسؤولان فرانسوی با انتقادهای بین المللی بسیاری همراه شده است. سازمان عفو بین الملل این اقدام فرانسوی‌ها را نقض آزادی بیان و اعتقادات دانست و تأکید کرد که این امر باعث تشدید خشونتها علیه زنان در جامعه فرانسه می شود.
عفو بین الملل خاطرنشان کرد که بهانه‌های مسؤولان فرانسوی درخصوص خطرات امنیتی پوشش بورکینی، غیرواقعی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها