آخرین تحولات نبرد سوریه با تروریستها و تحرکات ترکیه +نقشه

آخرین تحولات نبرد سوریه با تروریستها و تحرکات ترکیه +نقشه
دوشنبه 8 شهريور 1395 - 14:47

عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در محورهای دانشکده ها و الراموسه و 1070 علیه داعش و گروه های مسلح تروریستی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شام تایمز، نیروهای ارتش سوریه تحرکات متعدد تروریست های جیش الفتح را برای بازپس گیری تپه راهبردی ام القرع، همچنان ناکام گذاشته است. ارتش سوریه توانسته است مسیر پشتیبانی افراد مسلح را از خان طومان به الراموسه قطع کند.

حملات جنگنده های سوریه و روسیه به مواضع افراد مسلح

از سوی دیگر هواپیماهای سوریه و روسیه پایگاههای افراد مسلح را در جنوب حلب و حومه غربی و شمال حلب هدف قرار دادند.

کشته شدن ابو احمد التونسی، سرکرده داعش، در حومه حلب 

در حومه شرقی حلب، ارتش سوریه حمله تروریست های داعش را به پایگاههای ارتش در شمال شرقی فرودگاه کویرس در اطراف روستاهای نصرالله و الملتفته ناکام گذاشت و تعدادی از خودروهای داعش را در دیر حافر و الباب و مناطق اطراف منهدم کرد و یکی از سرکردگان آن به نام ابو احمد التونسی را به هلاکت رساند.

در محور جرابلس نیز نیروهای عملیات موسوم به «سپر فرات» متشکل از عناصر برخی گروه های مسلح تحت حمایت ترکیه، کنترل شهر جرابلس و چند روستای اطراف را بعد از عقب نشینی افراد مسلح داعش در اختیار گرفتند. این اقدام 4 روز بعد از آغاز عملیات نظامی صورت گرفت، که در آن ترکیه با نیروهای زمینی و بیش از 50 دستگاه تانک و شماری از نیروهای ویژه و پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف آمریکا به این منطقه حمله کرد. 

نیروهای کرد 2 تانک ترکیه را در جرابلس هدف قراردادند

نیروهای مسلح کرد دو تانک ترکیه را با موشک های هدایت شونده در نزدیکی منطقه العمارنه در جنوب جرابلس هدف قرار دادند، که در این عملیات اولین نظامی ترکیه در سوریه کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند. ارتش ترکیه نیز در واکنش به این امر با هواپیما و تانک مواضع کردهای سوری را هدف قرار داد.

نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی بعد از درگیری با داعش کنترل شهر منبج را در دست گرفته اند، و ترکیه امروز سعی دارد با کمک به افراد مسلح ارتش آزاد، نیروهای سوریه دموکراتیک را تا شرق فرات عقب براند و کنترل مرزهای سوریه و ترکیه را در حومه شمالی حلب در اختیار بگیرد.

عقب نشینی داعش از منطقه الراعی

همچنین درگیری ها بین افراد مسلح داعش و گروههای تروریستی در محور منطقه الراعی ادامه دارد. داعش دیروز توانست وارد این منطقه شود، ولی پس از درگیری با افراد مسلح از آنجا عقب نشینی کرد.  

ارتش سوریه با بیش از 360 هزار جنگجوی خارجی از 93 کشور مبارزه می کند.

براساس گزارشی که یک مرکز مطالعات آلمانی تهیه کرده، 360 هزار جنگجوی خارجی از آوریل 2011 تا پایان سال 2015 وارد سوریه شده اند.

204 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها