رویارویی «سیا» و «پنتاگون» با یکدیگر در سوریه؟

رویارویی «سیا» و «پنتاگون» با یکدیگر در سوریه؟
سه شنبه 9 شهريور 1395 - 10:14

نشریه نیویورک تایمز روز دوشنبه نوشت که جنگ بین ارتش آزاد و یگان های مدافع خلق کرد در سوریه باعث رویارویی میان وزارت دفاع آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، این نشریۀ آمریکایی در گزارشی با عنوان "معارضان، منطقۀ تحت سیطرۀ کردها را تهدید می کنند" ادعا کرد که ارتش آزاد که از سوی ترکیه حمایت می شود و توانست جرابلس را از سیطرۀ داعش خارج کند، از پشتیبانی سیا برخوردار است در حالی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، نیروهای دموکراتیک سوریه را حمایت می کند.
این گزارش می افزاید: «سیا و پنتاگون مجموعه های مختلفی را در جنگ سوریه حمایت می کنند و این وضعیت باعث بروز تنش هایی شده است».
بر اساس ادعای نیویورک تایمز، ارتش آزاد که توسط سازمان سیا و آژانس های اطلاعاتی متحد با آن حمایت می شود، توانسته است به سمت غرب و به طرف شهرک های الباب و مارع پیشروی کند و انتظار می رود که بین آن و نیروهای دمکراتیک سوریه که توسط یگان های مدافع خلق کرد اداره می شود و ازحمایت پنتاگون برخوردار است، درگیری هایی به وجود آید.
این نشریه همچنین نوشت که آمریکا در چارچوب ایجاد توازن میان نیروهای متحد خود و نیروهایی که هم با آمریکا و هم با ترکیه متحدند، از یگان های مدافع خلق کرد خواسته که به مناطق واقع در شرق فرات عقب نشینی کنند و در مجموع موضع آمریکا در قبال ادامۀ درگیری ها بین طرفین متحد با خودش پیچیده و مبهم است.
نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، اشاره کرد که گفته بود درگیری های جاری در جرابلس را از نزدیک پیگیری می کند و از گروه های درگیر خواسته بود که اقدامات لازم را برای حل بحران انجام دهند.

202-211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها