روسیه: سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است

روسیه: سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 08:01

نمایندۀ دائم روسیه در سازمان ملل، نتایج تحقیقات این سازمان دربارۀ حملات شیمیایی در سوریه را ناکافی دانست و تأکید کرد که کشورش آماده نیست تا این نتایج را قبول کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویتالی چورکین" گفت: محققان سلاح مورد استفاده در این جنایت را پیدا کرده‌اند، اما نشانه و اثر انگشتی روی آن نیست.
وی این مطلب را در پاسخ به اتهام نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی و ارتکاب جنایت جنگی و درخواست برای بازخواست و تحریم دمشق، بیان داشت.
بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل نیز به نوبه خود تاکید کرد: "دلایل مادی" در گزارش سازمان ملل درباره ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی وجود ندارد.
سازمان ملل متحد در تحقیقاتی مدعی شده بود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند. در این گزارش همچنین آمده بود که گروه تروریستی داعش از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده است.
کمیتۀ تحقیق مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی هفته گذشته در گزارشی دربارۀ 9 حملۀ شیمیایی در سوریه، مدعی شد که دمشق مسؤول 2 حملۀ شیمیایی است، و داعش فقط در یکی از این حملات دست داشته.
6

پربیننده ترین خبرها