ویدیو: شهاب سنگ عربستان موشک یمنی بود!

جمعه 12 شهريور 1395 - 12:26

پس از انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی که کاربران عربستانی آن را شهاب سنگی توصیف کرده بودند که در جنوب شهر طائف در عمق خاک عربستان سقوط کرده ، اکنون روشن شده که این شهاب سنگ، در واقع، موشکی بوده است که نیروهای یمنی به خاک عربستان شلیک کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد جمعه یک موشک پیشرفتۀ اسکاد را به سوی شهر طائف در غرب عربستان سعودی شلیک کردند و پایگاه هوایی ملک فهد را هدف قرار دادند.
این پایگاه هوایی دارای 6 اسکادران است که شامل 2 اسکادران جنگنده تایفون، 2 اسکادران جنگنده اف 15، یک اسکادران جنگنده اف 5 و یک اسکادران بالگردهای جنگی می شود.
پابگاه "فیتو گیت" در این باره نوشت شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن، پیشتر اعلام کرده بود که جنگ این کشور با عربستان سعودی در چند روز آینده شاهد تحولات بزرگی خواهد بود.
لقمان تأکید کرده بود که ارتش و کمیته های مردمی یمن به زودی استحکامات باقیمانده عربستان سعودی را در مناطق مرزی منهدم خواهند کرد و پایگاه های نظامی را در این مناطق به کنترل کامل خود درخواهند آورد. همچنین، اجازه نخواهند داد که دشمن سعودی از این پایگاه ها برای تجاوز به یمن استفاده کند".
گزارش ها حاکیست که بُرد موشک پیشرفته اسکاد یمنی ها 700 کیلومتر است و می تواند به ریاض پایتخت عربستان برسد.
کاربران شبکه های اجتماعی به نقل از شاهدان عینی اعلام کرده بودند که مردم منطقه میسان در جنوب شهر طائف با شنیدن صدای انفجاری مهیب تصور کردند که یک شهاب سنگ به این منطقه اصابت کرده است.

214-220

پربیننده ترین خبرها