ویدیو و عکس: مردی که شغلش "شکار مهاجران" است

جمعه 12 شهريور 1395 - 14:36

کمیته حقوق بشر هلسینکی خواستار جلوگیری از برخورد غیرقانونی با پناهجویان در بلغارستان شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامه دیلی میل به نقل از کمیته حقوق بشر هلسینکی و چند مرکز حقوقی دیگر رفتارهای " شکارچی مهاجران" در بلغارستان را جُرم دانستند و از دولت این کشور خواستند که به برخوردهای غیرقانونی وی با پناهجویان پایان دهد.  
کمیته حقوق بشر هلسینکی اعلام کرد: "فردی به نام دینکو والِو در بلغارستان که یک کشتی گیر است، به ارعاب و ترساندن مهاجران می پردازد. دولت این کشور نیز چشم خود را به روی اقدامات غیرقانونی وی بسته است".
ویدیویی در شبکه های اجتماعی پخش شده است که نشان می دهد والو و چند نفر دیگر به تعقیب و گریز پناهجویان، از جمله زنان و کودکان، در جنگل ها می پردازند و پس از گرفتن مهاجران وحشت زده آنها را روی زمین می اندازند و دست های آنها را از پشت می بندند. 
والو برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود ادعا می کند که با دستگیر کردن پناهجویان مانع ورود " جهادی ها " به کشورش می شود.
داعش جایزه ای به ارزش 38 هزار پوند انگلیس برای قتل شکارچی مهاجران تعیین کرده است .
والو و 2 نفر دیگر چندی پیش بازداشت شدند ولی نخست وزیر بلغارستان از برخورد غیرقانونی آنها با پناهجویان تقدیر کرد و اقدامات آنها را کمک به پلیس خواند .
والو مارس گذشته اذعان کرد که با پناهجویان از جمله زنان و کودکانی که از سوریه فرار کرده اند، خشونت آمیز برخورد می کند و آنها را مجبور می کرد به مدت نیم ساعت روی زمین  دراز بکشند و گاه آنها را تهدید به قتل می کرد.
مساله جالب اینکه والو از دولت بلغارستان خواسته است که در ازای هر پناهجویی که دستگیر می کند ، به وی دستمزد بدهد.

 

 

 

 

214-220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها