نه روسیه، نه آمریکا؛ شاید داعش العدنانی را کشته باشد!

نه روسیه، نه آمریکا؛ شاید داعش العدنانی را کشته باشد!
جمعه 12 شهريور 1395 - 15:16

در حالی که روسیه و آمریکا، هر یک، مدعی هدف قرار دادن و قتل ابو محمد العدنانی، فرماندۀ برجسته و سخنگوی گروه تروریستی داعش، هستند، اکنون اخبار تأیید نشده ای دربارۀ ترور او به دست رقیبش در سلسله مراتب فرماندهی داعش منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از هافینگتون پست عربی، گزارش های تأیید نشده ای در صفحات وابسته به تروریست های تکفیری فعال در سوریه منتشر شده است که ادعا می کند العدنانی توسط آمریکا یا روسیه کشته نشده است بلکه ترور او نتیجۀ اختلافی داخلی در داعش بوده که بر سر سلسه مراتب فرماندهی در این گروه تروریستی ایجاد شده بود.
فرمان قتل العدنانی
پایگاه آمریکایی vocative در این باره نوشت فرمان ترور العدنانی از سوی یکی دیگر از فرماندهان برجستۀ داعش به نام ابو لقمان صادر شده است. برخی هواداران داعش در شبکه های اجتماعی معتقدند ابو لقمان، امیر پیشین رقه، قصد داشته است با ترور العدنانی میدان جانشینی البغدادی را از هر رقیبی برای خود خالی کند.
یک صفحۀ توییتری وابسته به هواداران داعش با نام "الحقيقة أولاً" چند ساعت پس از مرگ العدنانی با انشار پیامی نوشته است گروهی که او را ترور کرده، از ابولقمان فرمان می گرفته است نه از البغدادی.

 


در صفحۀ توییتری دیگری با نام "أبي محمد الفلسطيني" که از مهم ترین صفحات مرتبط با جریان موسوم به جهادگرایی است نیز آمده است: "اصلا بعید نیست که خوارج (داعشی ها) یکدیگر را ترور کنند".

 


در حساب دیگری به نام "محمد فیزو" نیز این پیام منتشر شده است: "نظریۀ کشته شدن العدنانی به دست ابو لقمان واقعی تر است. این دو از مدت ها پیش با هم مشکل داشتند. ابو لقمان پس از مرگ العدنانی سزاوار ترین فرد برای رهبری داعش در سوریه است".

 


در همین حال، چارلز لیستر، همکار پژوهشکدۀ خاورمیانه و نویسندۀ کتاب "جهاد سوریه"، چهارشنبه در چند پیام توییتری با استناد به یک منبع نوشت که العدنانی با بمبی ترور شده است که دوشنبه شب به دست نیروهای وابسته به ابو لقمان در خودروی او کار گذاشته شده بود. لیستر در ابین باره افرود: "ابو لقمان سعی می کند خود را جانشین البغدادی کند".

 


البته لیستر تأکید کرده است که نمی تواند موثق بودن این اخبار را تأیید کند.
220

پربیننده ترین خبرها