پوتین به‌زودی درباره سوریه با آمریکا توافق می‌کند؟

پوتین به‌زودی درباره سوریه با آمریکا توافق می‌کند؟
جمعه 12 شهريور 1395 - 17:33

رئیس جمهور روسیه اظهار امیدواری کرد که مسکو و واشنگتن در آینده نزدیک پیرامون حل بحران در سوریه به توافق دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگویی با خبرگزاری بلومبرگ که جمعه منتشر شد، مذاکرات درباره بحران سوریه را "بسیار دشوار" ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا نقش زیادی در پشت سر نهادن اختلافات میان مسکو و واشنگتن داشته، در  گفت: دو طرف "به کندی" در مسیر درست حرکت می‌کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما به کندی؛ اما در مسیر درست حرکت می کنیم و من این مساله را بعید نمی‌دانم که در آینده‌ای نزدیک به توافقی دست یابیم و توافق خود را به جامع بین‌الملل عرضه کنیم.
پوتین افزود: مذاکرات با دشواری بسیار در جریان است. یکی از مسایل اصلی لزوم جدا کردن مخالفان میانه‌رو از گروه‌های تندرو و تروریستی است. ما بر این مساله اصرار داریم و شرکای ما در ایالات متحده با این مساله مخالف نیستند اما آنها نمی دانند که ما چگونه می توانیم این امر را محقق سازیم.
وی با بیان اینکه تحولات اخیر در سوریه برای روسیه این باور را شکل داده است که جبهه النصره و گروه های مشابه همچون آفتاب پرست رنگ عوض می‌کنند و کم‌کم بخش میانه رو از مخالفان سوری را می بلعند، نسبت به خطر این وضعیت هشدار داد.
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: صحبت دیگر پیرامون یک درگیری داخلی نیست چراکه در میان گروه‌های سوری، افراد مسلح خارجی وجود دارند که از خارج سلاح و تجهیزات دریافت می کنند.
پوتین گفت: با وجود تمامی این دشواری ها ما در مسیر درست هستیم و من تلاش‌های گسترده جان کری را می‌ستایم و از صبر و پافشاری وی شگفت‌زده هستم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها