موگابه: من مرده ام!

موگابه: من مرده ام!
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 07:53

رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه و مسن ترین رهبر جهان با اشاره به شایعات مرگش گفت: بله من مردم، درست است من مرده‌ام. اما مثل همیشه زنده شدم. من به کشورم بازگشتم.

با بازگشت به زیمبابوه، موگابه به شایعات مرگش خاتمه داد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهور 92 ساله زیمبابوه که غیبتش به دنبال سفرهای خارجی شایعاتی از سلامتی و مرگ وی را باعث شد به کشورش بازگشت.

رابرت موگابه، مسن‌ترین رهبر جهان امروز روز شنبه پس از یک سفر نسبتا طولانی که از سه‌شنبه گذشته و برای شرکت در یک نشست محلی آغاز شد به زیمبابوه بازگشت.

وی در فرودگاه هراره به خبرنگاران گفت که به دلایل خانوادگی و بررسی مساله‌ای که برای یکی از فرزندانش رخ داده بود نشست محلی را زودتر از موعد ترک کرده و به دوبی رفته است.

موگابه با اشاره به شایعات مرگش گفت: بله من مردم، درست است من مرده‌ام. اما مثل همیشه زنده شدم. من به کشورم بازگشتم.

با این حال گفته می شود که وی هنگام پایین آمدن از پلکان هواپیما کمی مشکل داشت و گفتگوی کوتاهی با مقام‌های استقبال کننده داشت.

روزنامه انگلیسی اکسپرس نوشت: هواپیمای رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه سه شنبه صبح هراره را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

با این حال شایعات درباره سلامتی موگابه زمانی گسترده شد که هیچ یک از مقام های دولتی صحبتی درباره علت فرود هواپیمای وی در دوبی نکردند.

جورج گراهام، سخنگوی موگابه تنها طی جملاتی به این مساله پرداخت و گفت: هر زمانی که کسی هدف مقصدهای رئیس جمهوری را نمی‌داند اولین و همیشگی‌ترین توضیح این بوده که او مریض است.

موگابه به عنوان پیرترین رهبر آفریقایی از سال ۱۹۷۸ رئیس جمهوری زیمبابوه است. طی دو ماه گذشته اعتراض هایی برای انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور شکل گرفته است.

پربیننده ترین خبرها