اف بی ای مطرح کرد:

هیلاری کم حافظه است

هیلاری کم حافظه است
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 08:43

العالم- پلیس فدرال آمریکا با افشای دلایلی مبنی بر کم حافظه بودن هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، مشکل تازه ای برای او در برابر رقیب سرسختش دونالد ترامپ ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اسنادی که پلیس فدرال آمریکا روز جمعه منتشر کرد ، کلینتون در دسامبر سال 2012 دچار ضایعه مغزی شده و به توصیه پزشکان روزانه تنها چند ساعت به دفتر خود در وزارت خارجه مراجعه می کرده است و قادر نبوده جزئیات همه جلساتی را که در آن حضور داشت به خاطر بیاورد.
این گزارش می افزاید مشکل جسمی کلینتون بر کسی پوشیده نیست اما اطلاعات اف بی آی درباره این که کلینتون در آن زمان بخشی از حافظه خود را از دست داده بود، امری جدید و بهانه ای است که هواداران ترامپ می توانند از آن برای حملات خود علیه وی و دست آویز قرار دادن مساله سلامت جسمی وی، استفاده کنند.
اف.بی.آی با انتشار بخشی از مصاحبه خود با هیلاری و خلاصه‌ای از تحقیقات انجام شده درباره انتقال اطلاعات محرمانه از طریق رایانامه شخصی وی، ترامپ را به آغاز حملات جدید علیه هیلاری وادار کرد.
بر اساس این گزارش، جیسون میلر یکی از سخنگوهای ترامپ می گوید: کلینتون امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داده است؛ ترامپ نیز می گوید: پاسخ های کلینتون به پلیس فدرال آمریکا در این خصوص، منطقی نیست.
اسناد اف بی آی نشان می دهد که یک متخصص رایانه که نامش فاش نشده، آرشیو ایمیل های کلینتون را چند هفته پس از افشای استفاده وی از ایمیل شخصی در مارس 2015 میلادی، از بین برده است.
کلینتون به بازپرسان این پرونده گفته است که در دوران خدمت به عنوان وزیر خارجه آمریکا از روی سهل انگاری از ایمیل شخصی استفاده کرده است و به یاد نمی آورد که کسی به پیامدهای قانونی استفاده از ایمیل شخصی ابراز نگرانی کرده باشد.
کلینتون در این مصاحبه طولانی تاکید کرده است که "به خاطر نمی آورد ایمیلی دریافت کرده باشد که به نظرش محرمانه باشد."
اِف بی آی به مدت یکسال در خصوص اتهام های وارده به وزیر خارجه سابق آمریکا یا دستیاران وی مبنی بر ارسال اطلاعات محرمانه دولتی از سرور رایانامه شخصی هیلاری کلینتون تحقیق کرد و حال این اسناد منتشره شده، مفصل ترین گزارش را از نقش هیلاری کلینتون در این رسوایی ارائه می کند.
بر اساس این گزارش کلینتون به مقام های اف بی آی گفته است که اطمینان داشته است که مشاورانش، اشتباهِ ارسال اطلاعات محرمانه یا حساس از طریق ایمل شخصی وی را مرتکب نمی شوند.
همچنین کلینتون در گفت وگو با مقام های اف بی آی اعتراف کرده است که نمی دانسته است که علامت "س" روی برخی از اسناد دال بر محرمانه بودن آن بوده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها