ارتباط سیا با ربایش خبرنگاران در سوریه چیست؟

ارتباط سیا با ربایش خبرنگاران در سوریه چیست؟
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 11:12

خبرنگار آمریکایی آزاد شده از دست تروریست های سوریه تأکید کرد کسانی که در سوریه خبرنگاران را می ربایند، نیروهای مورد حمایت آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، آنتونی لوید خبرنگار روزنامه تایمز که سال 2014 در سوریه ربوده شده بود ، اعلام کرد که ربایندگانش مزدوران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بودند.
لوید به همراه همکارش جک هیل سال 2014 هنگام پوشش خبری درگیری های مسلحانه سوریه توسط گروهی مسلح ربوده شد.
لوید گفت: «ربایندگان عضو گروهی بودند که گروه تحت حمایت آمریکا بود».
لوید هنگام پوشش خبری بحران سوریه از ناحیه ساق پا به ضرب گلوله زخمی شد و جک هیل نیز که تصویربردار بود، پس از ربوده شدن به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
روزنامه تایمز، روز شنبه، به نقل از لوید گزارش کرد: « به تازگی کسی را که در سوریه به سوی من تیراندازی کرد، هنگام مشاهده یک فیلم دیدم و او را شناختم. این فرد و همراهانش عضو گروهی تحت حمایت سیا بودند».
لوید افزود: «این فرد پس از زخمی کردن من از ناحیه ساق پا به شدت مرا کتک زد و مرا به جاسوسی برای سیا متهم کرد ولی هم اکنون به نظر می رسد که خودش برای این سازمان اطلاعاتی آمریکایی کار می کرد».
ارتش آمریکا از سال 2015 با ادعای مبارزه با داعش به آموزش تشکیلات مسلحِ تحت امر خود در سوریه با بودجه ای به ارزش 500 میلیون دلار پرداخته است.
یکی از این تشکیلات مسلح "نیروهای سوریه دمکراتیک" نام دارد که هم اکنون در شمال سوریه می جنگد و از پشتیبانی نیروهای ویژه آمریکا برخوردار است.
تشکیلات مسلح دیگری همچون برخی از گروهک های تحت امر گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز در جنوب این کشور از پشتیبانی آمریکا برخوردار هستند و پنتاگون به این امر اذعان کرده است. 

هیل و لوید پیش از ربوده شدن

214-220-9

پربیننده ترین خبرها