فرش قرمز پیشکش؛ چینی ها پله هم به اوباما ندادند!

فرش قرمز پیشکش؛ چینی ها پله هم به اوباما ندادند!
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 12:26

یک نشریه آمریکایی نوشت: " سفر باراک اوباما به چین بر خلاف انتظار وی ، بدون مشکل نبود و حاشیه های زیادی به همراه داشت".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، Associated Press درگزارشی نوشت: " برخلاف آنچه که باراک اوباما تصور می کرد، سفر وی به چین بدون مشکل و حاشیه نبود و از زمان آغاز این سفر به چین، مشکلات متعددی برای هیات آمریکایی پیش آمد".

بر اساس این گزارش، در آغاز سفر و هنگام فرود هواپیمای حامل رئیس جمهوری آمریکا، برگزار کنندگان نشست گروه بیست، فراموش کردند که پلکان تشریفاتی را برای خروج از هواپیما در اختیار اوباما قرار دهند و درنتیجه وی مجبور شد که برای خارج شدن از هواپیما از پله اضطراری پشت هواپیما استفاده کند، بعد ازآن ، چینی ها از انداختن فرش قرمز جلوی پای اوباما خودداری کردند و همچنین به نمایندگان دولت آمریکا اجازه ندادند که برای استقبال از اوباما به محل فرود هواپیما در فرودگاه بروند.

پس از آن، مشاجره ای میان دستیار اوباما و یک مسئول چینی روی داد و درنتیجه، به خبرنگاران همراه اوباما اجازه داده نشد که وی را همراهی کنند و وقتی که همراه اوباما گفت که کشورش فقط می تواند قوانین خاص رهبرش را وضع کند، همتای چینی وی، دلخوری اش را پنهان نکرد و درپاسخ گفت :" اینجا کشور ماست و این هم فرودگاه ما".

در این سفر، همچنین به " سوزان رایس" معاون رئیس شورای امنیت ملی آمریکا اجازه نزدیک شدن به اوباما داده نشد، و رایس بعداً به خبرنگاران گفت که هرگز انتظار چنین رفتاری را از طرف کارکنان چینی نداشته است.

این گونه بی احترامی چینی ها به هیات آمریکایی، نشان دهنده تنش در روابط چین و آمریکا است و از زمانی که چین نفوذ خود را در دریای چین جنوبی گسترش داده ، اختلاف دو کشور تشدید شده است.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درسفر به چین به گرمی مورد استقبال و احترام قرار گرفت و " شی جین بینگ" رئیس جمهوری چین بر اهمیت روابط روسیه و چین تاکید کرد و گسترش این روابط را در آینده خواستار شد.

215-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها