چرا آیفون 7 بهترین گوشی اپل خواهد بود؟

چرا آیفون 7 بهترین گوشی اپل خواهد بود؟
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 14:58

شایعات پیرامون گوشی آیفون 7 باعث شده بود بسیاری از تحلیل‌گران از این گوشی هوشمند ناامید شوند؛ اما در یک ماه گذشته، نظرات درباره این گوشی تغییر کرد، به نحوی که اپل تعداد قطعات تولیدی آیفون 7 را 10 درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این موضوع برای آیفون 6s و گلکسی نوت 7 نیز مطرح بوده است. آیفون 6s بسیار بهتر از آیفون 6 است و با وجود انفجارهای گزارش شده هنگام شارژ برخی از این گوشی ها (گلکسی نوت 7)،  گلکسی نوت 7، با وجود شباهت‌هایی که به گلکسی S7 اج دارد، گوشی بسیار قابل توجهی است. اما آیفون 7، علیرغم شباهت‌های زیادی که با مدل‌های قبلی دارد، شاید بهترین و بزرگترین آپگرید را در صنعت موبایل دریافت کرده باشد.

 البته هیچکس مدعی نیست که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس گوشی‌های انقلابی هستند. شاید اگر دوربین دوگانه و جابجایی خطوط آنتن نبود، کسی متوجه تفاوت آیفون 7 و آیفون 6s نمی شد. اما چه چیزی باعث می‌شود که آیفون 7، بهترین گوشی هوشمند بازار شود؟

 در وهله اول، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، قدرتمندترین گوشی‌های آیفون خواهند بود و همچنین، سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار خواهند بود. گوشی‌های آیفون، علیرغم مشخصات سخت‌افزاری معمولی، همواره از نظر سرعت از پرچمداران اندروید بهتر بوده‌اند.

 همچنین، در آیفون 7، دو مشکل اساسی گوشی‌های آیفون حل شده است. اپل تصمیم گرفته تا فضای داخلی گوشی‌های خود را افزایش دهد و به جای مدل‌های 16/64/128 گیگابایت، شاهد مدل‌های 32/128/256 گیگابایت خواهیم بود.

 آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، هر دو ضد آب هستند و گواهی IP را دریافت کرده‌اند. دیگر لازم نیست نگران خیس شدن گوشی آیفون خود باشید.

ضد آب بودن آیفون 7، عواقبی نیز خواهد داشت. جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این گوشی حذف شده که باعث اعتراضات زیادی شده است. اما با عرضه آداپتور تبدیل جک 3.5 میلی‌متری به لایتنینگ، به همراه دستگاه، جای نگرانی نیست.

تغییر دیگر ناشی از ضد آب بودن آیفون 7، حذف دکمه خانه (هوم) آیفون 7 خواهد بود. به جای آن یک دکمه خازنی با قابلیت پشتیبانی از تاچ سه بعدی و موتور لرزاننده کوچکی تعبیه شده که لمس آن، حس فشار دادن یک دکمه فیزیکی را به کاربر القا خواهد کرد. این تغییر، می‌تواند در اپلیکیشن‌های بسیاری نیز مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا در آیفون 8، شامد توسعه آن خواهیم بود.

در آیفون 7 شاهد دو دوربین جدید خواهیم بود. لنز آیفون 7 با قابلیت OIS پیشرفت کرده لنز دوگانه آیفون 7 پلاس نیز قطعا قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران علاقه‌مند به عکاسی خواهد گذاشت. این دو گوشی در دو رنگ جدید نیز در دسترس خواهند بود.

211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها