آیین گرامیداشت شهادت رکن آبادی در لبنان برگزار شد

آیین گرامیداشت شهادت رکن آبادی در لبنان برگزار شد
جمعه 19 شهريور 1395 - 08:33

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت آیین گرامیداشتی را در کنار آرامگاه شهید عماد مغنیه به مناسبت اولین سالگرد شهادت دکتر غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد صادق فضل کاردار ایران در لبنان در سخنرانی خود در آیین گرامیداشت شهادت غضنفر رکن آبادی تاکید کرد: شهدای بزرگوار با مجاهدت های خود ثابت کردند که خون بر شمشیر پیروز است.

صادق فضل گفت: شهید رکن آبادی در منا با لباس سفید احرام که همچون قلبش سفید و پاک بود، به لقاء الله پیوست.

کاردار ایران از ضعف و کوتاهی آل سعود در اداره امور حج ابراز نگرانی کرد و افزود: نظام سعودی قادر به اداره امور حج نیست و کوتاهی در مدیریت این فرضه الهی همچنان ادامه دارد.

صادق فضل در این آیین که روز پنجشنبه برگزار شد، تصریح کرد: ایران همچنان در کنار ملت های مستضعف ایستاده است و از این ملت ها در برابر قدرت های استبکاری حمایت می کند. 

شیخ احمد عبدالرحمن عضو جنبش توحید اسلامی نیز به نمایندگی از احزاب اسلامی لبنان سخنرانی کرد و با اشاره به فاجعه منا افزود: شهدای این فاجعه مظلومانه شهید شدند و وقوع چنین فاجعه ای بیانگر بی کفایتی سعودی ها است.

همزمان با این آیین، نمایشگاهی نیز با عنوان "پاییز سفید" برگزار شد که در آن تصاویری از شهدای فاجعه منا به نمایش گذاشته شد.

214 ـ 211-6

پربیننده ترین خبرها