اردوغان: یورش به سوریه با خواست مردم این کشور بود!

اردوغان: یورش به سوریه با خواست مردم این کشور بود!
جمعه 19 شهريور 1395 - 13:55

رئیس جمهور ترکیه برای توجیه یورش نظامی ترکیه به خاک سوریه و نقض حاکمیت این کشور گفت که ورود نیروهای ترکیه به خاک سوریه بنا به درخواست ملت سوریه بوده است!.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت اینترنتی روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان با اشاره به طرحی برای تأمین امنیت مرزهای ترکیه افزود: "عناصر گروه تروریستی داعش از شهر جرابلس فرار کرده اند. آنها پیوسته در حال فرارند و ما هم به تعقیب و عملیات سرکوب آنها همچنان ادامه می دهیم."

وی در نشست خود با استانداران به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه با عنوان "سپر فرات" اشاره کرد و گفت: سرعت و موفقیت عملیات "سپر فرات" در سوریه، دیدگاه افکار عمومی جهان را در قبال منطقه تغییر داده است و از این پس نمی توان بدون موافقت ترکیه، هیچ سناریویی را در منطقه دنبال کرد.

مسکو پیش از این از عملیات "سپر فرات" ترکیه انتقاد کرده و خواستار کسب موافقت دولت سوریه و احترام به قوانین بین المللی برای انجام هر گونه عملیات شد.

ارتش ترکیه در 24 آگوست (سوم شهریور) طی عملیات نظامی موسوم به "سپر فرات"، به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به شهر جرابلس در شمال سوریه حمله کرد. البته با اینکه تروریست های داعش این شهر را ترک کرده اند اما حمله نیروهای ترکیه در منطقه همچنان ادامه دارد.

اردوغان در این نشست گفت که کشورش در حال حاضر درگیر بزرگترین عملیات تاریخ ترکیه علیه کُردهای مسلح در جنوب شرق ترکیه است.

وی افزود: سازمان های "حزب کارگران کردستان" ترکیه و "فتح الله گولن" و گروه تروریستی داعش دشمن کشور و ملت ترکیه هستند. او گفت که تمام این سازمان ها را نابود خواهد کرد.
208 ـ 211-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها