اعتراض نویسنده به وضع فرهنگی با سوزاندن کتاب+ تصاویر

اعتراض نویسنده به وضع فرهنگی با سوزاندن کتاب+ تصاویر
شنبه 20 شهريور 1395 - 18:30

نویسنده کُرد زبان، در اعتراض به اوضاع ناگوار فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بی توجهی به روشنفکران در کردستان عراق همه آثار و نوشته های خود را به آتش کشید.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "محسن شوانی" نویسنده کُرد زبان اهل کردستان عراق، در این خصوص به "سومریه نیوز" گفت: امروز همه تالیفات شعری و صدها مقاله و گزارش مطبوعاتی خود را که حاصل چندین سال تلاش او بوده، و نیز همه تقدیرنامه ها و کارت های عضویت خود در سازمان ها و مراکز مطبوعاتی و فرهنگی را به آتش کشیده است.

وی افزود: این اقدام را در اعتراض به بی توجهی به جایگاه روشنفکر،  فرهنگی و نویسنده در کردستان عراق انجام داده است.

شوانی با بیان این که طرف ها و دستگاه های ذی‌ربط کردستان، تدابیر مناسبی در موارد نقض حقوق و تعرض به روزنامه نگاران و نویسندگان، اتخاذ نکرده اند، گفت: کشمکش میان احزاب سیاسی به ناامیدی همه کُردها به آینده منجر شده است.

این نویسنده کُرد با اشاره به این که بحران مالی و قطع حقوق کارمندان، به ناامیدی و سرخوردگی شهروندان کردستانی منجر شده است، گفت: هرچند که اقدام اخیر وی تاثیری بر موضع طرف های مسئول ندارد اما این اقدام را برای بیان احساسات درونی و آسودگی وجدانش انجام داده است.

محسن شوانی نویسنده کُرد، ساکن شهرستان مخمور در جنوب استان اربیل، 30 سال است که در زمینه روزنامه نگاری و نویسندگی و امور فرهنگی فعالیت می کند؛ وی 8 دیوان شعر و تعداد زیادی مقاله و گزارش مطبوعاتی دارد.

213-9

 

پربیننده ترین خبرها