ویدیو: تصاویر دیده نشده از بوش پس از حملات 11 سپتامبر

يکشنبه 21 شهريور 1395 - 17:52

پس از 15 سال، به تازگی، تصاویری از آرشیو ملی آمریکا منتشر شده است که بهت زدگی و هراس شدید "جورج بوش"، رییس جمهور سابق آمریکا، و اعضای کابینه وی را پس از شنیدن خبر حملات 11 سپتامبر 2001 به تصویر می کشد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، به نقل از سی ان ان، پس از آنکه گروهی از مستند سازان آمریکایی با استناد به قانون آزادی دسترسی به اطلاعات خواستار انتشار تصاویر منتشر نشدۀ اعضای دولت آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر شدند، شماری از تصاویر جورج بوش و اعضای دولت او پس از حملات منتشر شده است.

این تصاویر ملاقات بوش با اعضای بلندپایه دولتش را در مرکز عملیات اضطراری کاخ سفید نشان می دهد. دیک چنی معاون رییس جمهور، کالین پاول وزیر امور خارجه و "کاندولیزا رایس" مشاور امنیت ملی  بوش نیز در این تصاویر دیده می شوند.

حملات 11 سپتامبر به نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا به کشته شدن 3 هزار نفر و آغاز، جنگ جهانی علیه "القاعده" انجامید. این در حالی است که دولت آمریکا، خود، "القاعده" را برای مبارزه با شوروی در افغانستان ایجاد کرده بود و در سال های پس از سقوط شوروی نیز از این گروه تروریستی و گروه های مشابه، مانند داعش، برای برآورده کردن اهداف خود در منطقۀ خاورمیانه استفاده کرده است.
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها